• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Putnik pokušao da otvori vrata aviona na 11.500 metara: Treći incident Air Canada ove godine

Vreme čitanja: oko 2 min.

Dok je Boeing 787 bio nad Atlantikom, na visini većoj od 11.000 metara, osoblje vazduhoplova je smirilo starijeg čoveka koji se i pre leta kako navode, ponašao čudno. Incident nije prijavljen putnicima, kako bi se izbegla panika

  • 1
Avion Boing Boeing 787 Dreamliner Air Canada Foto: Shutterstock

Još jedan incident s putnicima u avionu kompanije Air Canada (AC), samo 13 dana nakon što je putnik u avionu ove kompanije otvorio vrata aviona dok je još bio na aerodromu, o čemu je Aero.rs pisao.

Ovaj put, stariji putnik pokušao je da otvori vrata na avionu Boeing 787-9 Dreamliner C-FVLQ (serijski broj 38357, star šest godina) na letu AC855 između londonskog aerodroma Hitrou (LHR) i Toronta (YYZ) u Kanadi 21. januara.

Jedan stariji putnik ponašao se čudno tokom leta i pokušao je da otvori vrata aviona dok je vazduhoplov bio nad Atlantikom, navodi kanadski City News kog citira portal Simply Flying.

Pilot i kabinsko osoblje nisu otkrili ovaj incident putnicima tokom leta, kako ne bi izazvali paniku. Jedino su zamolili sve da ostanu na svojim sedištima do sletanja u Toronto.

Podaci sa portala Flightradar24 pokazuju da avion ni u jednom trenutku nije promenio signal transpondera i uključio tzv. squak 7700, što bi označilo hitan slučaj, kao i da se čitav slučaj verovatno odigrao na visini od oko 11.5 kilometara, na kojoj avioni kompanije obično lete preko Atlantskog okeana na ovoj ruti.

Flightradar24

Nakon nešto više od sedam sati u vazduhu, Dreamliner se spustio u Toronto u 14:59 po lokalnom vremenu (UTC -5).

Avion je inače leteo na ruti iz Mumbaja, sa aerodroma Čatrapati Šivadži Maharadž (BOM), sa sletanjem na Hitrou, do Toronta. Ovo je ruta koju Air Canada drži od oktobra 2022.

Portparol kompanije potvrdio je da se incident zaista dogodio, ali da je "kabinsko osoblje uspelo da kontroliše situaciju po pravilima postupanja". Iako je avion sleteo bez ikakvih naznaka o incidentu, aerodromske vlasti su dočekale putnike na letu iz Mumbaija prema propisanim procedurama.

Inače, nikakve opasnosti po putnike nije ni bilo, jer su vrata na avionima konstruisana tako da ne mogu da se otvore kada je letelica na visini krtarenja, iako je u akcionim filmovima to često drugačije.

Na visini od oko 10 km krstarenja, svaki kvadratni metar površine oplate trupa je pod opterećenjem od oko 500 kilograma. Čak i na nižim visinama, razlika je i dalje veća nego što bi iko mogao da savlada.  Po pravilu, zahvaljujući dizajnuz vrata, gotovo nemoguće ih je otvoriti na visinama preko 3.000 metara.

Boeing 787-9 je nekoliko sati nakon sletanja u Toronto, napustio ovaj aerodrom i poleteo ka Vankuveru (YVR) odakle je krenuo na let AC21 prema Hong Kongu (HKG).

(Aero.rs)

Video: United States Air Force Boeing C-40B

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Momo

    24. januar 2024. | 08:30

    Zasto ga nisu pustili niko ne bi nista osetio samo mrak

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>