Rusija želi da razvija novi širokotrupni avion: Iljušin Il-96-400M ocenjen neperspektivnim, prave još 96-300
Sankcije Zapada primorale su rusku vazduhoplovnu industriju da se ponovo, nakon nekoliko decenija od raspada SSSR-a, osloni isključivo na domaće kapacitete.
Čini se ipak da oni nisu dovoljni, a potencijali za uspeh jedinog ruskog širokotrupnog aviona Iljušin Il-96 sve su manji.
Prošlog novembra u Rusiji je poletela modernizovana verzija Iljušina Il-96 sa oznakom 400M. Velika očekivanja od reinkarnirane sovjetske legende ipak nisu bila opravdana imajući u vidu da će Il-96-400M biti proizveden u svega nekoliko primeraka.
Prema pisanju portala RuAviation, Rusija nije obezbedila sredstva za serijsku proizvodnju ovog aviona.
Ukupan trošak sertifikacije i proizvodnje šest primeraka Il-96-400M procenjen je na 50 milijardi rubalja, odnosno nešto više od 500 miliona evra.
Rusija je u državnom programu razvoja vazduhoplovne industrije koji je ažuriran sredinom prošle godine odlučila da umesto Il-96-400M, proizvede Il-96-300 ali u većim količinama. Reč je o starijoj varijanti aviona koja je već sertifikovana i testirana.
Prvi od ukupno dvanaest novih Il-96-300 već se sklapa u fabrici Avionske proizvodne asocijacije u Voronježu (VASO), a poslednji primerak ovog modela trebao bi da napusti fabriku 2030. godine, piše RuAviation.
Denis Manturov, potpredsednik Vlade i Ministar industrije i trgovine Ruske Federacije je u novembru prošle godine godine izjavio da će Il-96-400M biti proizveden samo za potrebe državnih organizacija i prevoz tereta.
Uprkos tehnološikim uanpređenjima predstavljenim na verziji 400M, Iljušin Il 96 ostaje nekonkurentan na tržištu imajući u vidu da koristi četiri motora.
Znatno skuplje održavanje i veća potrošnja goriva ne mogu obezbediti ekonomičnost i pouzdanost koju pružaju zapadni konkurenti poput Airbusa A350 i Boeinga 777.
Rusko rukovodstvo je svesno nedostataka ovog dizajna i planira razvoj potpuno novog aviona. Denis Manturov je krajem prošle godine za RIA Novosti izjavio da se pored rada na modernizaciji Iljušina 96 vode istraživanja o razvoju potpuno novog širokotrunog aviona, prenosi RuAviation.
Isti bi prema njegovim rečima mogao da bude proizveden nakon 2030. godine ali da se još uvek procenjuju opcije za motore.
(Aero.rs)
Video: Aerodrom Beograd: Airbus A320, A320neo i Embraer E195
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nole59
Braćo Rusi zašto ste izašli iz projekta razvoja širokotrupnog aviona koji ste zajedno sa Kinezima otpočeli?
Podelite komentar