• 2

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rusija želi da razvija novi širokotrupni avion: Iljušin Il-96-400M ocenjen neperspektivnim, prave još 96-300

Vreme čitanja: oko 2 min.

Znatno skuplje održavanje i veća potrošnja goriva ne mogu obezbediti ekonomičnost i pouzdanost koju pružaju zapadni konkurenti

  • 2
Iljušin IL-96-300 Salinger Igor

Sankcije Zapada primorale su rusku vazduhoplovnu industriju da se ponovo, nakon nekoliko decenija od raspada SSSR-a, osloni isključivo na domaće kapacitete.

Čini se ipak da oni nisu dovoljni, a potencijali za uspeh jedinog ruskog širokotrupnog aviona Iljušin Il-96 sve su manji.

Prošlog novembra u Rusiji je poletela modernizovana verzija Iljušina Il-96 sa oznakom 400M. Velika očekivanja od reinkarnirane sovjetske legende ipak nisu bila opravdana imajući u vidu da će Il-96-400M biti proizveden u svega nekoliko primeraka.

Prema pisanju portala RuAviation, Rusija nije obezbedila sredstva za serijsku proizvodnju ovog aviona.

Ukupan trošak sertifikacije i proizvodnje šest primeraka Il-96-400M procenjen je na 50 milijardi rubalja, odnosno nešto više od 500 miliona evra.

Rusija je u državnom programu razvoja vazduhoplovne industrije koji je ažuriran sredinom prošle godine odlučila da umesto Il-96-400M, proizvede Il-96-300 ali u većim količinama. Reč je o starijoj varijanti aviona koja je već sertifikovana i testirana.

Prvi od ukupno dvanaest novih Il-96-300 već se sklapa u fabrici Avionske proizvodne asocijacije u Voronježu (VASO), a poslednji primerak ovog modela trebao bi da napusti fabriku 2030. godine, piše RuAviation.

Denis Manturov, potpredsednik Vlade i Ministar industrije i trgovine Ruske Federacije je u novembru prošle godine godine izjavio da će Il-96-400M biti proizveden samo za potrebe državnih organizacija i prevoz tereta.

Čini se da je ideja o masovnoj komercijalnoj proizvodnji Il-96-400M još tada je odbačena.

Uprkos tehnološikim uanpređenjima predstavljenim na verziji 400M, Iljušin Il 96 ostaje nekonkurentan na tržištu imajući u vidu da koristi četiri motora.

Znatno skuplje održavanje i veća potrošnja goriva ne mogu obezbediti ekonomičnost i pouzdanost koju pružaju zapadni konkurenti poput Airbusa A350 i Boeinga 777.

Avion Aeroflot Shutterstock

Rusko rukovodstvo je svesno nedostataka ovog dizajna i planira razvoj potpuno novog aviona. Denis Manturov je krajem prošle godine za RIA Novosti izjavio da se pored rada na modernizaciji Iljušina 96 vode istraživanja o razvoju potpuno novog širokotrunog aviona, prenosi RuAviation.

Isti bi prema njegovim rečima mogao da bude proizveden nakon 2030. godine ali da se još uvek procenjuju opcije za motore.

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Beograd: Airbus A320, A320neo i Embraer E195

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nole59

    10. februar 2024. | 20:12

    Braćo Rusi zašto ste izašli iz projekta razvoja širokotrupnog aviona koji ste zajedno sa Kinezima otpočeli?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>