• 4

Vreme čitanja: oko 3 min.

Poleteo Iljušin 96-400M: Ruska zamena za dugolinijske Boeing i Airbus avione

Vreme čitanja: oko 3 min.

Širokotrupni dugolinijski četvoromotorni avion uspešno je obavio prvi probni let sa aerodroma u Voronježu

  • 4
IL-96-400 Artyom Kuzhlev/Jetphotos.net

Dugolinijski putnički avion Iljušin IL 96-400 kapaciteta 370 putnika izveo je svoj prvi probni let sa aerodroma u Voronježu.

U odnosu na svog prethodnika oznake -300 , Iljušin IL 96-400 ima snažnija četiri motora Aviadvigatelj PS 90A1 potiska po 157 kN, a trup mu je duži za 9.35 metara.

Novi ruski dugolinijski avion može da primi do 370 putnika ukoliko je kabina organizovana u dve klase, navodi ruski Sputnjik. Maksimalni broj putnika koje IL 96-400 može da ponese je 435 ljudi.

Denis Manturov, ruski ministar industrije i trgovine, tvrdi da avion “ne samo da je zadržao visoke performanse svog prethodnika, aviona IL-96-300, nego je dobio i nove mogućnosti za korišćenje i transport, prenosi Aerotime.

Ne radi se o potpuno novom avionu: Iljušini 96 oznakom 400s i 400 VT (tanker) već postoje, baš kao i IL 96-400 VTU koji je dobio ime Avion sudnjeg dana i predviđen je da bude strateška komanda Ruske Federacije u slučaju nuklearnog rata.

Za najnoviju putničku verziju Iljušina Rusi su se odlučili nakon što su se kineski partneri povukli iz rusko-kineskog CR929 programa dugolinijskog sirokotrupnog aviona i nastavili da ga nezavisno razvijaju.

Mediji prenose izjavu ruskom ministra industrije i trgovine koji kaže da se radi o vazduhoplovu "koji zahvaljujući savremenoj opremi za navigaciju i radio-komunikaciju ima povećanu bezbednost i pouzdanost u letu", kao i da "konstrukcijska rešenja ovog aviona obezbeđuju efikasnost u eksploataciji"

IL 96 400 Shutterstock/Fasttailwind

Prvi let novog putničkog aviona sa oznakom Iljušin trajao je nešto manje od pola sata.

U tom vremenu avion je dostigao visinu do 2.000 metara i brzinu od 390 kilometara na čas - očigledno nije na prvom letu testiran ni manji deo onoga što se u avijaciji naziva flight envelope, odnosno rapon operativnih performansi po svim parametrima.

Fokus pilota pri probnom letu bio je na upravljivosti, stabilnosti i ratu operativnih sistema, motora i opreme.

Posadu novog aviona činili su probni piloti predvođeni Sergejem Sukarom. Uz njega su u kokpitu bili još i pilot Igor Zinov, navigator Sergej Goremikin,inženjer Pavel Litvjakov i Dmitrij Semjonov.

Veći deo sistema koje avion koristi u letu proizvedeni su u okviru državne korporacije Rosteh, a avion je sklopljen u fabrici Avionske proizvodne asocijacije u Voronježu (VASO)

Prema dostupnim podacima, maksimalni dolet aviona u dvoklasnoj putničkoj konfiguraciji biće 8.100 kilometara.

Prema rečima direktora Rosteha, Sergeja Čemezova, “prvi let Iljušina IL 96-400M pokazuje da ruska industrija ima sve potrebne tehnologije za pravljenje širokotrupnih aviona za duge letove”.

Iljušin IL-96-300 Salinger Igor
Generalni direktor Ujedinjene avio-proizvodne korporacije (Объединённая Авиастроительная Корпорация - UAC) Jurij Sljusar najavio je da će ovaj model Iljušina zameniti strane avione ovog tipa, misleći pre svega na Boing 777-9 i Airbus 350-1000.

Portal Ruavia koji prenose specijalizovani vazduhoplovni mediji na zapadu, predviđa se da će ovaj tip Iljušina leteti na Daleki Istok, Kinu, Tajland, Indiju i Egipat - u praksi na sve destinacije na koje lete ruske avio kompanije, odnosno gde im nije zabranjeno sletanje zbog sankcija

Zapadni izvori postavljaju pitanje da li se radi o prodoru u razvoju ruske avio-industrije ili o neophodnosti, s obzirom na nemogućnost stalnog i stabilnog održavanja aviona zapadne proizvodnje u Rusiji.

Istovremeno portal Modernairliners ukazuje na činjenicu da će operativni troškovi i troškovi održavanja Iljušina IL 96-400 biti veliki, zbog četiri masivna motora.

Nedostatke tog koncepta su, prema navodima portala, već uočili i Boeing i Airbus, koji su pretrpeli pad u broju porudžbina svojih vazduhoplova tipa Boeing 747, Airbus 340 i Airbus 380, ali zato za dvomotorne Boeing 777, 787 i Airbus A350 i A330neo kupci skoro pa "stoje u redu".

Zbog toga i u Iljušinu razmatraju koncept novog aviona, koji bi zadržao sve performanse upravo proizvedenog modela IL-96-400, ali bi imao dva pogonska motora Aviadvigatel PD 35 potiska od 340 kN na svojim krilima.

Konstrukcija prototipa ovog motora planirano je da bude gotova do 2025. godine, međutim upitno je koliko je to očekivanje optimistično - mediji su nedavno citirali glavnog inžinjera UAC-a Aleksandra Izomeceva da će "zbog svih događaja završetak razvoja motora biti verovatno odložen nekoliko godiona". Prvobitni rok za završetak PD 35 motora bio je između 2027. i 2028. godine.

(Aero.rs/Aleksandar Bečić/IS)

Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Boris

    5. novembar 2023. | 09:39

    Za neobavestene: ovo je jedini primerak aviona koji je godinama stajao nezavrsen i kojeg su jedva završili koristeći rizične ruske avio delove. Evo, pratite dalje koliko će novih da naprave za sledeće 3 godine. Odgovor: nijedan!

  • Milojica

    5. novembar 2023. | 14:07

    U zivotu necu sesti u kineski i ruski avion!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>