• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nakon tri godine odlaganja: Drugi prototip aviona IL-114-300 spreman za probni let

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zbog problema sa motorima IL-114-300 još nije prošao sve provere: Ruski proizvođač tvrdi da je spreman da sprovede niz testova kako bi vazduhoplov što pre bio uveden u upotrebu

  • 0
Avion IL-114 Foto: Shutterstock

Drugi prototip aviona sa oznakom IL-114-300 spreman je za svoj prvi probni let, navodi portal Ruavia i precizira da su pre dve nedelje na aerodromu fabrike Lukovitski - P.A. Voronin obavljene prve probe upravljanja, taksiranja i rada motora.

Konstrukcija drugog prototipa novog Iljušina sa serijskim brojem 0110 završena je pre deset meseci, u maju 2023. Prvi model IL-114-300 serijskog broja 0108 napravljen u pogonima fabrike Žukovski 2020, gde je obavio i svoj prvi let u decembru iste godine.

Osnovna konstrukcija aviona napravlvjena je od zaliha delova prvog tipa aviona IL-114,  preostalih iz 1994. godine u Taškentskom avio-pogonu Valerij Čkalov. Avion je dobio niz poboljšanja: novi motor TV7-117ST-01, šestokraku elisu AV-112-114, pomoćni pogonski sistem TA14-114, modernizovan digitalni sistem za pilotiranje, navigaciju i niz drugih sistema.

Niz probnih letova tokom kojih je vršena sertifikacija aviona odvijali su se tokom proleća i leta 2021. U julu te godine, IL-114-300 učestvovao je u aero-mitingu MAX-2021.

Međutim, nakon pada eksperimentalnog lakog vojnog transportera IL-112B koji je imao iste motore kao i 0108, obustavljeni su letovi novog modela, da bi potom nekoliko puta bili odlagani, iako je više puta bilo saopšteno da su motori TV7-117ST-01 spremni. Probni letovi prototipa 0110, prvog vazduhoplova koji je napravljen u fabrici Lukovitski od 2020, koji su najpre najavljeni za jesen 2020, a potom odloženi za 2021. i za decembar 2022. do sada nisu realizovani, navodi portal Ruavia.

Sporni tip motora sertifikovan je krajem decembra 2022. od strane Rosavijacije, da bi u maju sledeće godine agencija rekla da je odobrila uklanjanje više restrikcija vezanih za brzinu i visinu leta. Krajem juna prošle godine najavljeno je da su dva motora TV7-117ST-01 već montirana na krila prototipa IL-114-300 koji se "sprema za probne letove i serfifikacione testove", a da se još šest finalizira nakon početnih testova i trebalo bi da budu isporučeni do kraja 2023.

Avion IL-114 Foto: Shutterstock
Nažalost, u septembru prošle godine više vazduhoplovnih magazina i portala ponovo su najavili da IL-114-300 još uvek neće ući u upotrebu. Tako je portal Aerotime citirao neimenovani izvor ruskog dnevnog lista Komersant, koji je procenio da novi regionalni tip vazduhoplova neće ući u upotrebu pre 2025. 

Prema navodima od pre dve nedelje, ovo odlaganje odnosiće se i na druge avione koji bi trebalo da u dogledno vreme zamene letelice Airbus i Boeing: MS-21, SSJ-100, Tu-214 i Bajkal takođe će biti uvedeni u operativnu upotrebu najranije 2025, a prema nekim procenama i 2026, navodi portal Frontier India.

(Aero.rs)

Video: Putin leteo u strateškom bombarderu Tu-160

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>