• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Antonov 24 dobija naslednika: Rusija nastavljaja sa razvojem Iljušin IL-114 regionalnog aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Il-114-300 može prevoziti 68 putnika na udaljenost od 1400 km. Prema planovima vlade, očekuje se da će UAC do 2030. godine proizvesti 70 aviona ovog tipa koji bi trebalo da zamene stariju flotu sovjetskih regionalnih aviona Antonov An-24

  • 0

Ruska UAC (United Aircraft Corporation) nastavija probne letove putničkog turboprop aviona Ilijušin Il-114-300.

Novi prototip, koji je prvi avion ovog tipa sklopljen u Rusiji, izveo je probni let u trajanju od 40 minuta u Luhovici, kod Moskve, 31. marta.

Il-114-300 je nova varijanta sovjetskog turbopropa sa dva motora. Osnovna varijanta Il-114-100 prvi put je poletela 1990. godine i dobila sertifikaciju 1997. godine.

Prvobitno je sklapan u Tashkentskom avio-zavodu u Uzbekistanu, ali je komercijalna upotreba aviona bila kratkotrajna zbog problema sa motorima Klimov TV7-117S. Uzbekistan Airways je koristio sedam aviona modifikacije Il-114-200 sa motorima snage 2.750 KS PW 127H i Collins avionikom, ali su ih povukli iz upotrebe 2018. godine.

Krajem 2010-ih, Rusija je odlučila da obnovi program u svojim postrojenjima pošto je Uzbekistan zatvorio Tashkentski zavod.

Prvi prototip Il-114-300 poleteo je sa aerodroma Žukovskij, kod Moskve, 2020. godine. To je, zapravo, bio stari avionski okvir montiran u Tashkentu, ali opremljen jačim 3.100 KS Klimov TV7-117ST-01 turbopropima.

Letovi su prekinuti sledeće godine nakon što je vojni transportni Ilyushin Il-112V pogonjen istim TV7-117ST-01 motorom pao u Zhukovskyju zbog požara na motoru.

U međuvremenu je problem - čini se - rešen. Jedinica za kontrolu goriva za TV7-117ST-01 je prošla testove uživo sa vatrom u martu u Centralnom institutu za avijacijske motore u Rusiji. Institut je izvestio da je jedinica potvrdila svoju vatrootpornost jer nije bilo curenja goriva nakon što je bila direktno izložena plamenu pet minuta.

Prema rečima Vadima Badekhe, generalnog direktora proizvođača TV7-117ST - United Engine Corporation, novi motor je odobren za serijsku proizvodnju.

Avion IL-114 Foto: Shutterstock

Drugi prototip je takođe dobio novu rusku pogonsku grupu AV112-114 koji može povećati potisak do 4 tone, novi pomoćni agregat (APU) i avioniku. Sada trup sadrži više kompozitnih elemenata i ima novu krilicu sa pravom vodećom ivicom.

Sertifikacija Il-114-300 je sada planirana za kraj 2025. godine, obećao je predsednik UAC-a Jurij Sljusar nakon novog leta. Isporuke su planirane za 2026. godinu.

Il-114-300 može prevoziti 68 putnika na udaljenost od 1400 km. Prema planovima vlade, očekuje se da će UAC do 2030. godine proizvesti 70 aviona ovog tipa koji bi trebalo da zamene stariju flotu sovjetskih regionalnih aviona Antonov An-24.

Ruski prevoznici još uvek koriste 60 tih aviona zbog njihove sposobnosti sletanja na nepripremljene piste.

Dva operatora An-24 - Polarni aviolinii i KrasAvia, postavili su preliminarne narudžbine za tri aviona svaki još 2019. godine. Dodatnih 19 Il-114-300 aviona naručila je aviokompanija Aurora Airlines putem državne leasing kompanije GTLK 2021. godine.

(Aero.rs/Maksim Pjaduškin)

Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>