Vreme čitanja: oko 2 min.
Pet godina od bankrota Adria Airwaysa, Slovenija ne odustaje: Razmatra se pokretanje nacionalne avio-kompanije
Vreme čitanja: oko 2 min.
Nova kompanija morala bi da bude pokrenuta kroz javno-privatno partnerstvo, a prema analizi koja je urađena, mogla bi da dostigne "pozitivnu nulu" u sedmoj godini postojanja
Slovenačka vlada još uvek razmatra osnivanje nove nacionalne avio-kompanije, gotovo pet godina nakon što je Adria Airways proglasila bankrot.
Prema rečima državnog sekretara u slovenačkom Ministarstvu za infrastrukturu, Andreje Rajha, razgovori o formiranju nove nacionalne avio-kompanije su još uvek na dnevnom redu, javlja Ex-Yu Aviation.
Prošlog jula, Komisija za nadzor javnih financija slovenačkog parlamenta predložila je da država uđe u strateško partnerstvo s već postojećim avio-prevoznikom kako bi započela proces formiranja nove nacionalne avio-kompanije.
Priznajući da proces osnivanja nove aviokompanije može potrajati nekoliko godina, vlada je ranije izjavila da će to učiniti samo putem javno-privatnog partnerstva.
Kompanije Melkom i Fabce, koje su prošle godine angažovane od strane slovenačkog Ministarstva za infrastrukturu da sprovedu studiju o načinima poboljšanja vazdušne povezanosti zemlje, zaključile su da bi pokretanje nove nacionalne avio-kompanije moglo biti ekonomski opravdano.
Prema njihovoj studiji, najmanje 300.000 putnika iz Slovenije koristi alternativne aerodrome izvan zemlje za svoja putovanja. Studija je zaključila da bi u slučaju javno-privatnog partnerstva, nacionalna avio-kompanija dostigla "pozitivnu nulu" u sedmoj godini poslovanja.
Kumulativni gubitak u tom slučaju bi dostigao 35 miliona evra u šestoj godini, a nakon desete godine iznosio bi 28 miliona evra. Autori studije procenili su da bi privatni partner morao da uloži početni kapital od najmanje 35 miliona evra, ili sedamdeset miliona evra u slučaju ambicioznije mreže.
Ako bi i država i privatni partner uložili po pedeset miliona evra, aviokompanija bi postala profitabilna u roku od deset godina, navodi se u studiji Melkoma i Fabcea, i ukazuje da bi aviokompanija morala imati prosečni faktor popunjenosti kabine od 64%, dok bi cene karata morale iznositi barem 134 evra.
Vlada Slovenije je napomenula da će, uprkos planovima za novu nacionalnu aviokompaniju, nastaviti sa svojom politikom subvencionisanja stranih avio-kompanija u nastojanju da poboljša povezanost zemlje u kratkoročnom periodu, s novim javnim pozivom koji će uskoro biti pokrenut, navodi portal Ex-Yu Aviation.
(Aero-rs)
Video: Airbus A319 Air Serbia
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.