• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Rusi testiraju nove sisteme na Tu-214: Putnički avion postaje leteća laboratorija

Vreme čitanja: oko 1 min.

Jedan od Tupoljeva Tu-214 iz flote nekadašnje avio-kompanije Transaero Airlines odabran je kao platforma za testiranje proizvoda ruske vazduhoplovne industrije

  • 0

United Aircraft Corporation, objedinjeno preduzeće pod čijim krovom posluje više ruskih proizvođača aviona, koristiće Tupoljev Tu-214 za testiranje domaćih avionskih sistema. Suočena sa sankcijama i posledičnom zabranom pristupa zapadnoj tehnologiji, Ruska Federacija je primorana da ovlada sopstvenom proizvodnjom krucijalnih sistema za civilne avione.

Jedan od Tupoljeva Tu-214 iz flote nekadašnje avio-kompanije Transaero Airlines odabran je kao platforma za testiranje proizvoda ruske vazduhoplovne industrije. Iz United Aircraft Corporation (UAC) su najavili da će vazduhoplov biti korišćen za isprobavanje različitih avionskih sistema namenjenih zameni zapadnih ekvivalenata kao i unapređenja samog Tu-214.

Tranaero Tupoljev Tu-214 Foto: Shutterstock

Prema pisanju RuAviation, jedan Tupoljev poleteo je nedavno sa aerodroma u krugu fabrike Gorbunov u Kazanju. Posada letelice proveravala je sve bitne sisteme Tu-214 kako bi se uverila da li je avion spreman za letove u budućnosti.

Prvi let nakon dugo vremena navodno je prošao bez problema.

Ova "leteća laboratorija" će se prema najavama UAC koristiti do kraja naredne godine, a letelica će u međuvremenu biti ponovo ofabrana.

Pre prekida avio-operacija 2015. godine, Transaero Airlines je koristio pet Tu-204/214. Nakon bankrota avio-kompanije, jedan od aviona, registracije RA-64509 ostao je uskladišten u Kazanju. Već 2022. godine, avion je prebačen u kazanjsku fabriku kako bi bio osposobljen za letenje.

Mada UAC nije izneo podatak koji će tačno Tupoljev biti korišćen za letna testiranja novih sistema, portal RuAviation je na osnovu javno dostupnih podataka zaključio da se najverovatnije radi o letelici RA-64509.

U Tupoljevu Tu-214 prisutno je i nekoliko stranih komponenti za koje se veruje da će ruski inženjeri pokušati da zamene domaćim sistemima. Reč je meteorološkom radaru RDR-4B, sistemu za upozoravanje na blizinu terena EGPWS kao i internom navigacionom sistemu HG2030AE21.

(Aero.rs)

Video: Antonov Airlines An-124

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>