Vreme čitanja: oko 2 min.
Problemi sa Pratt & Whitney motorima još uvek traju: Skoro 500 aviona trenutno na vanrednom servisu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Situacija sa prizemljenim avionima bi prema nekim najavama mogla da se popravi u narednim godinama, pre svega zbog većih kapaciteta servisnih postrojenja i povećanog obima proizvodnje rezervnih delova
Globalnom problemu sa Pratt & Whitney GTF motorima još uvek se ne vidi kraj. Dok proizvođač avio-motora pokušava da u što kraćem roku zameni problematične delove pogonskih agregata, avio-kompanije još uvek prizemljuju veliki broj aviona, a trenutno njih nekoliko stotina čeka na red u remontnim centrima.
Jedan od najvećih problema sa kojima se avio-industrija trenutno suočava jesu problemi sa Pratt & Whitney GTF jedinicama. Od kada je proizvođač ovih motora otkrio da su legure metala turbina visokog pritiska i kompresora kontaminirane, izvršen je opoziv potencijalno opasnih agregata.
Zbog problema sa materijalom od kojeg su napravljene turbine, kompanija je otkrila da određeni delovi motora mogu biti skloni preuranjenom habanju, što može dovesti do potencijalnih kvarova, zbog čega je Pratt & Whitney naredio proveru preko 1000 GTF PW1100G motora, o čemu je Aero.rs ranije pisao.
Početkom avgusta na vanrednoj inspekciji i servisu problematičnih delova motora našlo se između 480 i 500 aviona u celom svetu, preneo je AIRportal pozivajući se na aero.de. Informacije o broju prizemljenih letelica izneo je Lars Wagner, direktor MTU Aero Engines, partnera firme Pratt & Whitney.
Stanje je znatno bolje nego u aprilu ove godine kada je na zemlji bilo 625 letelica.
Situacija bi prema nekim najavama mogla da se popravi u narednim godinama, pre svega zbog većih kapaciteta servisnih postrojenja i povećanog obima proizvodnje zamenskih delova. Očekuje se da u 2026. godini na pregledu i servisu Pratt & Whitney GTF u istom trenutku ne bude više od 350 Airbus A320neo, piše aero.de.
Vreme potrebno za proveru i zamenu delova trenutno iznosi između 250 i 300 dana. Pratt & Whitney i MTU Aero Engines veruju da se ovo vreme može smanjiti na ispod 100 dana onda kada su rezervne komponente dostupne.
Problemima sa Pratt & Whitney motorima, odnosno kotaminacijom legura GTF agregata, pogođeno je ne nekoliko tipova aviona. GTF pogone letelice iz Airbus A320neo porodice aviona, A220 kao i Embraer E2. Problemi takođe utiču i na neke V2500 motore koji se nalaze ispod krila A320ceo.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing 777
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.