• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Ovo je avion koji menja “Teslu”: Španski Airbus A330 poleteo ka Njujorku, snimili smo ga nad Beogradom

Vreme čitanja: oko 3 min.

WamosAir je kompanija specijalizovana za čarter saobraćaj i iznajmljivanje aviona i to isključivo dugolinijskih Airbus A330

  • 0
A330 WamosAir Salinger Igor

Na redovnom letu Air Serbia JU500 od Beograda (BEG) danas je poleteo Airbus A330 španske kompanije WamosAir što pokazuju i  fotografije ovog aviona tokom zaokreta u penjaju iznad južnih delova Beograd, posle poletanja u pravcu jugoistoka, odnosno sa piste 12R beogradskog aerodroma

Kao što je Aero.rs danas objavio, ovaj avion došao je danas oko podne u Beograd iz Madrida letom JU4043 da bi zamenio Airbus A330 Nikola Tesla (YU-ARB) srpske nacionalne avio-kompanije koji je ostao na aerodromu u Čikagu (ORD) pre dva dana u sredu 21. avgusta, najverovatnije zbog tehničkog razloga.

Air Serbia Airbus A330 Salinger Igor

Zbog toga je prema javno dostupnim podacima servisa za praćenje letova otkazan let JU507 Čikago-Beograd a posledično i letovi za i iz Tjenđina (TSN) JU984 i JU985 koji su planirani po redu letenja 22. i 23. avgusta. Letovi za Tjenđin pomereni su za petak, odnosno povratni za subotu. Airbus A330 Mihajlo Pupin (YU-ARC) u petak u 14:40 poleteo je prema trećem po veličini gradu u Kini, pokazuju podaci servisa Flighradar24.com.

A330 WamosAir Salinger Igor

Očigledno sa namerom da se izbegnu dodatni poremećaji u interkontinentalnom saobraćaju koji Air Serbia trenutno obavlja sa dva aviona Airbus A330 - još dva se uskoro očekuju da budu nabavljena - iznajmljen je zamenski avion istog tipa i približnog broja sedišta. WamosAir navodi da se u njihov A330 može smestiti do 273 putnika u ekonomskoj klasi i 24 u biznis klasi, dok Air Serbia ima nešto “ređi” raspored sa ukupno 257, odnosno 268 sedišta u zavisnosti da li se radi o Tesli ili Pupinu.

WamosAir je kompanija specijalizovana za čarter saobraćaj i iznajmljivanje aviona i to isključivo dugolinijskih Airbus A330, ima ih ukupno jedanaest u floti, varijanti -200 i nešto duži -300. Kako je i tada Aero.rs pisao, Air Serbia je i ranije iznajmljivala avione A330 od ove avio-kompanije, i prilikom redovnih i planiranih odsustava sopstvenih A330 ali i u slučaju “ispadanja” aviona iz nekog razloga.

A330 WamosAir Salinger Igor

Airbus A330-200 EC-MAJ (MSN 992) prvi put je poleteo u martu 2009. godine a poslednji dugoročni angažman mu je bio za Saudia Airlines, jednu od najprestižnijih bliskoistočnih avio-kompanija, gde je leteo do prošlog meseca.

Otkazivanje letova bilo iz kog razloga po pravilu su prilična nelagodnost za putnike i noćna mora i nimalo zanemarljiv finansijski izdatak za avio-kompaniju: treba zbrinuti putnike, smestiti ih u hotele ili preusmeriti na letove drugih kompanija i po potrebi iznajmiti zamenski avion na tržištu koje je veoma često deficitarno.

Letovi se ne otkazuju tek tako: kao i sve drugo u vazdušnom saobraćaju postoje jasna pravila šta sme a šta ne sme, bez kojih sistema ili uređaja avion može da leti a bez kojih ne sme i tu nema - ili bar ne bi trebalo da ima - mesta za “ali” i “proći će ovaj put”. Postoje pravila, mnoga od njih “pisana krvlju” i obaveza i misija je svih koji učestvuju u vazdušnom saobraćaju da se njih pridržavaju.

A330 WamosAir Salinger Igor

Pre svakog leta se radi čitava serija provera aviona i njegovih sistema od naizgled lakonskog obilaska spoljašnosti aviona tzv. walk around preko do danas skoro sasvim automatizovane dijagnostike najrazličitijih sistema i čuvenih check-list provera. Ako nešto od minimuma propisane opreme nije ispravno, let neće biti obavljen. Ili bar ne bi smeo biti obavljen.

Upravo ovakav pristup čini vazdušni saobraćaj statistički najbezbedniji način transporta, ma koliko mnogima i danas kretanje čoveka trećom dimenzijom bilo pomalo neprirodno.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>