• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Etihad Airways nastavlja ekspanziju, 30% više putnika u avgustu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nakon godina gubitaka zbog loših akvizicija, Etihad beleži stabilan rast flote i destinacija

  • 0
Etihad B787 Foto: Shutterstock

Etihad Airways je zabeležio impresivne rezultate tokom avgusta 2024. godine, u kome je prevezao 1,7 miliona putnika, što predstavlja rast od 30,7% u odnosu na 1,3 miliona putnika u avgustu 2023. godine. Ovi rezultati pokazuju stabilan rast kompanije nakon izazovnih godina, kada je Etihad pretrpeo ozbiljne finansijske gubitke zbog neuspešnih akvizicija i ulaganja u druge avio-kompanije.

Jedan od ključnih pokazatelja uspeha Etihada u avgustu bio je prosečan faktor popunjenosti od 89%, koji je ostao na stabilnom nivou u poređenju sa prošlom godinom, uprkos povećanju kapaciteta. Ovaj stabilan rast potvrđuje poziciju Etihada kao jednog od vodećih prevoznika tokom ove letnje sezone.

Značajna ekspanzija flote i operacija

Etihad je takođe značajno povećao svoju operativnu flotu, završivši avgust sa 95 aviona, u poređenju sa 79 aviona u istom periodu prošle godine. Izvršni direktor kompanije, Antonolado Neves, istakao je da je ovo povećanje rezultat ambicije i posvećenosti Etihadovog tima, koji je uspešno ostvario ovu ekspanziju u rekordnom vremenu.

„U avgustu smo u operaciju uveli poslednja dva od šest A321neo aviona, što je deo našeg plana za 2024. godinu,“ rekao je Neves. Pored toga, Etihad sada leti na 10 novih destinacija u poređenju sa prošlom godinom, što dalje potvrđuje njegovu ulogu u unapređenju Abu Dabija kao globalnog avio-haba.

Prema podacima analitičke kompanije Cirium, Etihad je tokom avgusta 2024. godine zabeležio rast od 33,9% u broju nedeljnih letova, dok je broj nedeljnih sedišta porastao za 28,1%, sa ukupno 1.754 letova.

Etihad Airbus A388 (A6-APH 199) Shutterstock/Wirestock Creators

Prevazilaženje problematičnih akvizicija i gubitaka

Iako je Etihad danas sinonim za uspeh, kompanija je prošla kroz turbulentne godine zbog loših strateških odluka, uključujući ulaganja u nekoliko evropskih avio-kompanija koje su rezultirale velikim gubicima. Neke od najpoznatijih problematičnih akvizicija uključuju udela u kompanijama kao što su Air Berlin i Alitalia, koje su kasnije završile u stečaju. Ove investicije dovele su do značajnih finansijskih gubitaka za Etihad i pritiska na upravu da preispita svoju strategiju.

Međutim, poslednjih godina, Etihad je značajno smanjio svoje udele u drugim avio-kompanijama i fokusirao se na optimizaciju sopstvenih operacija i flote, što je rezultiralo poboljšanjem finansijske situacije.

Planovi za budućnost

Gledajući unapred, Etihad planira dalje širenje. U avgustu 2025. godine, kompanija planira povećanje broja nedeljnih letova za 11,9% i dodatnih 15% nedeljnih sedišta. Ove promene omogućiće Etihadu da leti dva puta dnevno ka ključnim destinacijama poput Barselone, Frankfurta, Madrida i Pariza.

Ova ekspanzija naglašava rastuću popularnost Etihada među putnicima i doprinosi Abu Dabiju kao važnoj turističkoj destinaciji i globalnom avijacijskom centru.

Etihad Airways je sada primer preobražaja,od kompanije koja je pretrpela značajne izazove u prošlosti, do prevoznika sa stabilnim rastom i vizijom za budućnost.

(Aero.rs)

Video: Intervju sa Lenom Radosavljević, direktorkom za upravljanje investicijama Mind Group

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>