• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Austrian Airlines testira vodonik kao pogonsko gorivo za zemaljsku opremu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Tokom nedavno završenog pilot projekta na aerodromu u Beču, kompanija je koristila H2Genset generator, kako bi obezbedila napajanje bez emisije ugljen-dioksida za avion Airbus A320

  • 0
Photo: Austrian Airlines Foto: Austrian Airlines

Austrian Airlines je preduzeo korak ka smanjenju emisije štetnih gasova testiranjem vodonika kao pogonskog goriva za zemaljsku opremu za održavanje svojih aviona. Tokom nedavno završenog pilot projekta na aerodromu u Beču, kompanija je koristila H2Genset generator, kako bi obezbedila napajanje bez emisije ugljen-dioksida za avion Airbus A320. Ova tehnologija se koristila dok je avion bio na redovnom održavanju, što je značajan korak ka održivijem pristupu u vazduhoplovnoj industriji.

Tradicionalno, ovakvo održavanje se obavlja u hangarima uz korišćenje električne energije sa zemlje, što podrazumeva emisiju CO2, posebno kada se koristi energija iz dizel generatora. Međutim, primenom vodonika, Austrian Airlines je uspeo da smanji emisiju za oko 30 kilograma CO2 po satu u poređenju sa konvencionalnim sistemima. Kompanija procenjuje da bi mogla da smanji emisiju za oko 60 tona ugljen-dioksida godišnje, ukoliko ovaj sistem bude korišćen prosečno 5,5 sati dnevno.

Austrian Airlines planira da nastavi testiranje ove tehnologije na svom matičnom aerodromu u Beču, a partneri u projektu žele da steknu dodatno znanje i iskustvo neophodno za izgradnju infrastrukture za korišćenje mobilnih energetskih rešenja na bazi vodonika.

Pored toga, odeljenje za održavanje kompanije Austrian naručilo je tri nove jedinice za napajanje sa zemlje koje koriste električnu energiju, kao deo šire strategije za smanjenje emisije štetnih gasova. Održavanje aviona je dodatno unapređeno primenom održivih tehnologija, uključujući Test-Fuchs-ov Waliclean sistem za čišćenje otpada i WSS4 separator vode, koji smanjuje sadržaj vode u hidrauličnim tečnostima i sprečava stvaranje hidrauličkog otpada.

Austrian Airlines se ne zaustavlja samo na inovacijama u održavanju. Kompanija je najavila da će četiri njena Boeing 777-200ER aviona biti opremljena AeroSHARK filmom kompanije Lufthansa Technik, koji smanjuje trenje i poboljšava aerodinamičnost aviona, što direktno utiče na manju potrošnju goriva i smanjenje emisije CO2. Očekuje se da će kompletna flota ovih aviona biti opremljena AeroSHARK tehnologijom do prvog kvartala 2025. godine, čime će se uštedeti preko 8.600 tona CO2 godišnje.

(Aero.rs)

Video: Snimak obuke na helikopterima Mi-35 na vojnom aerodromu Morava u Lađevcima kod Kraljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>