Vreme čitanja: oko 2 min.
Iberia preuzela prvi Airbus A321XLR – otvara nove transatlantske rute
Vreme čitanja: oko 2 min.
Avion pruža do sada najduži dolet za avione uskog trupa od čak 4.700 nautičkih milja – 15% veći dolet od aviona A321LR uz 30% manju potrošnju goriva po sedištu
Španska nacionalna avio-kompanija Iberia preuzela je svoj prvi A321XLR, i tako postala prvi operater najnovijeg uskotrupnog aviona na svetu.
Avion, koji pokreću motori CFM LEAP-1A, Iberia će koristiti na brojnim regionalnim letovima širom evropske mreže pre nego što u novembru krene na svoju prvu transatlantsku misiju na relaciji Madrid – Boston.
Marko Sansavini, generalni direktor i predsednik uprave Iberije, izjavio je: „Veoma smo ponosni što smo prva avio-kompanija koja uvodi ovaj novi Airbusov avion u upotrebu. A321XLR će nam omogućiti da stignemo do novih destinacija, otvarajući transokeanske rute na efikasniji način.“
Kristijan Šerer, izvršni direktor za komercijalne avione u Airbusu, rekao je: „Posle pet godina rada, najnoviji član Airbus porodice spreman je da se pridruži svom prvom operateru, Iberiji. A321XLR će omogućiti bezbroj novih non-stop destinacija; zaista otvara novo poglavlje u povezivanju sveta. Ponosni smo na još jedno prvo dostignuće koje deli sa nama poseban klijent: gracias y felicidades Iberia.“
Novi A321XLR koji je isporučen Iberiji ima 182 sedišta u dvoklasnoj konfiguraciji sa potpuno ravnim sedištima u biznis klasi sa direktnim pristupom prolazu. Kabina Airspace pruža udobnost za duge letove u svim klasama. XL pregrade omogućavaju 60% više prostora za prtljag, što olakšava ukrcavanje putnicima i posao kabinskom osoblju. Takođe, svaki putnik ima pristup internet konekciji iz svog sedišta, a najnoviji sistem osvetljenja dodatno poboljšava celokupno iskustvo putnika.
A321XLR predstavlja sledeći evolutivni korak iz A320neo serije, odgovarajući na zahteve tržišta za još većim doletom i nosivošću, čime donosi dodatnu vrednost avio-kompanijama. Avion pruža do sada najduži dolet za avione uskog trupa od čak 4.700 nautičkih milja – 15% veći dolet od aviona A321LR uz 30% manju potrošnju goriva po sedištu u poređenju sa prethodnim generacijama konkurentskih aviona, kao i smanjenu emisiju NOx i buke. Do sada je Airbus osigurao preko 500 porudžbina za ovaj avion.
Prvi A321XLR obavio je svoj prvi probni let u junu 2022. godine, nakon čega je usledio obiman program testiranja koji je uključivao tri testna aviona. Kao i svi Airbus avioni, A321XLR može da leti sa do 50% održivog avionskog goriva (SAF), dok Airbus ima cilj da svi njihovi avioni budu u potpunosti sposobni za korišćenje 100% SAF-a do 2030. godine.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.