Vreme čitanja: oko 2 min.
Ryanair beleži pad profita u prvih šest meseci zbog kašnjenja isporuka aviona od Boeing-a
Vreme čitanja: oko 2 min.
O’Liri je izjavio da je Ryanair svesno odlučio da smanji projektovani rast broja putnika za sledeću godinu, kako bi izbegao probleme sa nedostatkom kapaciteta tokom letnje sezone 2025.
Irska niskotarifna avio-kompanija Ryanair prijavila je pad profita u prvom polugodištu fiskalne 2025. godine, za 18%, na ukupno 1,79 milijardi evra. Ovaj pad dolazi usled nižih cena karata i spoljnih faktora poput kašnjenja isporuke aviona Boeing 737 MAX. Ryanair, poznat po strategiji “opterećenje aktivno/prihod pasivno,” odlučio je da dodatno smanji cene karata kako bi zadržao visok broj putnika, što se, uprkos rastu broja putnika, negativno odrazilo na profit kompanije, piše SimpleFlying.
Pritisak zbog kašnjenja Boeinga
Na kraju oktobra, Ryanair je u floti imao 172 aviona Boeing 737 MAX 8-200, dok je devet preostalih isporuka pomereno za prvi kvartal 2025. godine zbog štrajka u Boeing. U ovom periodu, kompanija je uspela da preveze 115,3 miliona putnika, što predstavlja povećanje od 9% u poređenju sa prošlom godinom. Ipak, operativni troškovi su nastavili da rastu, povećani za 8% usled viših troškova aerodromskih usluga, osoblja, i kontrola letenja, što je dodatno uticalo na pad profitne marže.
Majkl O'Liri, generalni direktor Ryanaira, izjavio je da je kompanija bila primorana da smanji cene karata kako bi privukla putnike, posebno u vreme kada su visoke kamatne stope i inflacija smanjile potrošnju u Evropi. Prosečna cena karte u drugom kvartalu fiskalne 2025. pala je na 61 evro, dok je prosečna cena za prvih šest meseci iznosila 52 evra, što predstavlja pad od 10% na godišnjem nivou. Uprkos nižim cenama, Ryanair beleži rast tržišnog udela širom Evrope, privlačeći putnike svojim konkurentnim tarifama.
Ryanair-ova strategija za budućnost
O'Liri je izjavio da je Ryanair svesno odlučio da smanji projektovani rast broja putnika za sledeću godinu, kako bi izbegao probleme sa nedostatkom kapaciteta tokom letnje sezone 2025. Kompanija sada očekuje da će primiti 24 aviona između januara i juna 2025, dok se još 14 isporuka očekuje do oktobra iste godine. Po trenutnim projekcijama, Ryanair će dostignuti broj od 300 miliona putnika u narednih deset godina, posebno uzimajući u obzir probleme sa motorima kod konkurenata i ograničene kapacitete na kratkim linijama u Evropi.
Problemi zbog Boeinga su i dalje prisutni
Iako Ryanair i dalje očekuje nove isporuke aviona Boeing 737 MAX 10 od fiskalne 2027. godine, nastavak kašnjenja mogao bi dodatno da utiče na profit kompanije. Ryanair je najavio da će koristiti svoje unutrašnje izvore finansiranja za nabavku ovih aviona, što mu daje prednost jer trenutno poseduje flotu od 580 aviona koji nisu opterećeni dugovima. Međutim, O'Liri je upozorio da Boeing-ova kašnjenja u isporuci i dalje predstavljaju rizik po Ryanair-ove planove i finansijsku stabilnost u narednoj godini.
Ovakav razvoj događaja naglašava složene izazove sa kojima se susreću avio-kompanije prilikom proširenja flote i održavanja konkurentnosti, dok Ryanair ostaje fokusiran na dugoročni cilj – dostizanje rekordnog broja putnika i jačanje svoje pozicije lidera u niskotarifnom saobraćaju u Evropi.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.