
Ovo je najnoviji avion srpske nacionalne avio-kompanije: Četvrti Airbus A330 spreman za isporuku
Srpska nacionalna avio-kompanija objavila je na svojim kanalima komunikacija time-lapse video na kome je prikazan četvrti dugolinijski avion Airbus A330 koji će se uskoro priključiti floti.
Na snimku se vidi proces farbanja, odnosno apliciranja posebnih nalepnica sa oznakama Air Serbia ali i logoa EXPO 2027 na avion u hangaru koji se nalazi na aerodromu u Dizeldorfu.
Prilično nadahnuto i pomalo lirski, u objavi na Instagramu navedeno je kako je "letenje igra slobode – prilika da duh osvoji visine i svaka destinacija postane novo igralište za otkrivanje sveta".
"Srećni smo što @airserbia ponovo nosi duh EXPO razigranosti i što je drugi širokotrupni Airbus A330 spreman je da osvoji svet, povezujući ljude kroz igru, napredak i zajedništvo!Horizonti su tu da nas pozovu da igramo bez granica", poručili su iz avio-kompanije
Prema podacima servisa za praćenje letova Flightradar24.com, Airbus A330 OE-LCL (za koji se navodi da će biti registrovan u Srbiji kao YU-ARE) leteo je u redovnom saobraćaju do kraja juna ove godine za kompanije Sri Lankan Airlines, Corsair i Surinam Airways a zatim je sredinom jula preleteo u Bergen op Zum u Holandiji, civilno-vojni aerodrom poznat po centrima za održavanje aviona koji se tamo nalaze. Poslednji let zabeležen je između Bergen op Zuma (WOE) i Dizeldorfa (DUS) posle tačno mesec dana, 16. avgusta.
Avion fabričkog broja (MSN) 1521 je proizveden pre jedanaest godina u fabrici u Tuluzu odakle je prvi put poleteo u aprilu 2014. godine sa francuskom probnom registracijom F-WWKA.
Kao i prethodni A330 koji je isporučen Air Serbia (YU-ARD), i ovaj avion je najduže leteo u Etihad Airways, nekadašnjem strateškom partneru i manjinskom suvlasniku srpske avio-kompanije sa bazom u Abu Dabiju. Konfigurisan je sa 20 sedišta u biznis i 240 u ekonomskoj klasi.
Prema podacima planespotters.net, A330 je preuzela lizing kuća Altavair AirFinance u julu 2022. godine i potom ga iznajmila belgijskoj avio-kompaniji Air Belgium koja je osim za svoje potrebe ovim A330 obavljala saobraćaj i za Sri Lankan Airlines, Corsair i Surinam Airways.
Koliko smo uspeli da saznamo iz javno dostupnih izvora, kao i u slučaju prethodnog, trećeg A330, putnička kabina je originalna, kakvu je naručio Etihad Airways. To uključuje veoma komfornu i funkcionalnu poslovnu (business) klasu, sa rasporedom sedišta 1-2-1, u kojoj svaki putnik ima direktan izlaz na prolaz, pregrade za privatnost, sedišta koja se rasklapaju u krevet (full flat seats), 15-inčne LCD ekrane, utičnice za struju u sedištu i funkcije masaže.
Ekonomska klasa ima klasičan raspored sedišta 2-4-2 sa sedištima u stilu kolevke, ambijentalno osvetljenje, 10.4-inčne LCD ekrane, USB portove, utičnice za PC i RJ45 priključke, navodi sajt aviation24.be.
Air Serbia je prvi dugolinijski avion od osnivanja, odnosno rebrandiranja i transformacije Jat Airways, nabavila 2016. godine, kada su i započeti letovi između Beograda i Njujorka. Ovaj avion, nazvan Nikola Tesla po slavnom naučniku srpskog porekla (registracija YU-ARA), posle pet godina zamenjen je drugim avionom istog tipa (registracija YU-ARB).
Krajem 2022. godine u saobraćaj je uveden i drugi avion nazvan Mihajlo Pupin (YU-ARC), što je omogućilo širenje i na tržište Kine, prvo otvaranjem linija za Tjenđin, a od septembra za Guangdžou. Poslednji, treći dugolinijski Airbus A330 predstavljen je početkom oktobra a ubrzo zatim je i uveden u redovan saobraćaj.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing 787 Dreamliner
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.