Šta će američkim avio-kompanijama doneti nova administracija Donalda Trampa
Prema nekim naznakama koje se provlače kroz američke medije, predstojeća američka administracija predvođena Donaldom Trampom mogla bi da stvori okruženje koje bi pogodovalo poslovanju kompanija na uštrb putnika.
Bajdenov kabinet, tačnije Ministarstvo saobraćaja (DOT) na čelu sa Pitom Butidžidžom, ministrom saobraćaja, objavilo je predlog novih propisa o automatskom povraćaju novca za otkazane i/ili odložene letove 5. decembra, koji će, po svemu sudeći - ostati mrtvo slovo na papiru.
Ove izmene uključuju isplatu putnicima između 200 i 775 dolara za kašnjenja letova u trajanju od tri do više od devet sati, kao i besplatno preusmeravanje na sledeći dostupni let, piše Simple Flying. Evropska unija i mnoge druge zemlje već imaju propise koji štite putnike, nadoknađujući im troškove i pružajući usluge kada je avio-kompanija odgovorna za značajna kašnjenja.
„Američke avio-kompanije dobile su 54 milijarde dolara pomoći od poreskih obveznika tokom pandemije COVID-19, što je pomoglo industriji da se oporavi i zabeleži rekordnu tražnju za putovanjima. Ipak, nijedna američka avio-kompanija ne pruža novčanu kompenzaciju putnicima za probleme uzrokovane njihovim radom, iako, nakon intervencije DOT-a, nekoliko avio-kompanija nudi najmanje 50 dolara u vidu kredita ili vaučera.“
Deset najvećih američkih avio-kompanija obavezalo se da preusmeri putnike bez dodatnih troškova i pokrije obroke tokom problema uzrokovanih njihovim radom, dok je devet njih obećalo da će refundirati troškove smeštaja i prevoza, ali kompanije mogu da promene svoje obaveze prema korisnicima po sopstvenom nahođenju.
Putnici u SAD su se suočavali sa izazovima u pogledu odgovornosti avio-kompanija, jer nije postojala zakonska obaveza. Predloženi propisi trebali bi da popune praznine u vezi sa povraćajem novca i/ili nadoknadom nakon problema uzrokovanih avio-kompanijama.
Nažalost, period za konsultacije i usvajanje ovog propisa završava se 10. februara 2025. i cela inicijativa može biti odbačena od strane Trampove administracije koja dolazi na vlast u januaru 2025. U najavi nove administracije, američka međunarodna advokatska firma Pillsbury Winthrop Shaw Pittman (Pillsbury) zaključila je da je Tramp jasno izrazio nameru da smanji federalne regulative, pri čemu je firma posebno zabrinuta za inicijative zaštite potrošača koje je sadašnja administracija usvojila ili razmatrala.
"Tokom prve Trampove administracije bilo je pokušaja da se povuku neki od propisa o zaštiti potrošača i da se ograniči ovlašćenje DOT-a. Očekujemo nešto slično u narednoj Trampovoj administraciji", naglasila je ova ugledna advokaska firma.
Advokatska firma je takođe upozorila da bi Tramp mogao restrukturirati kontrolu vazdušnog saobraćaja (ATC), uz mogućnost privatizacije, što je pomenuto u projektu Project 2025 desničarskog think tanka The Heritage Foundation.
U objavi na svojoj društvenoj mreži Truth Social 10. decembra, Tramp je izjavio da će svaki pojedinac ili kompanija koji investiraju najmanje milijardu dolara u SAD dobiti ubrzane dozvole i odobrenja, uključujući i sva ekološka odobrenja.
Tokom proteklih meseci, izvršni direktori američkih avio-kompanija izrazili su različite stavove o novoj administraciji.
Ed Bastian, izvršni direktor Delta Air Linesa, izazvao je polemiku svojim izjavama tokom Dana investitora avio-kompanije u novembru. Izvršni direktor je tada rekao da je Tramp obećao da će preispitati regulatorno okruženje, koje je, prema njegovim rečima, uključivalo „prekomerne ingerencije koje smo videli tokom protekle četiri godine u našoj industriji.“
S druge strane, Skot Kirbi, izvršni direktor United Airlinesa, rekao je da nema problem s time da vlada drži United Airlines i druge prevoznike odgovornima. Dok je pohvalio FAA za njene napore, izvršni direktor je apelovao na povećanje broja ATC operatera i unapređenje tehnologije u Nacionalnom vazdušnom sistemu.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.