Turski Baykar preuzima italijanski Piaggio Aerospace: Nova era za ikonu avio-industrije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Italijansko Ministarstvo za preduzeća i sektor „Made in Italy“ odobrilo je prodaju Piaggio Aerospace, jednog od najpoznatijih italijanskih avio-industrijskih brendova, turskom proizvođaču bespilotnih borbenih letelica Baykar. Ovaj strateški potez označen je kao važna prekretnica za obe kompanije - Baykar ulazi na evropsko tržište avijacije, a Piaggio Aerospace dobija novu šansu za rast i modernizaciju.

MPA Foto: Piaggioaerospace.it

Piaggio Aerospace: 140 godina tradicije

Osnovan 1884. godine, Piaggio Aerospace je poznat širom sveta po proizvodnji luksuznih poslovnih aviona P.180 Avanti, popularno nazvanih „Ferrari neba“. Pored aviona, kompanija se ističe i proizvodnjom avionskih motora, kao i uslugama održavanja i remonta za italijansku odbrambenu industriju. Njena dugogodišnja tradicija obezbedila joj je strateško mesto u tehnološkoj infrastrukturi Italije.

Međutim, poslednjih godina kompanija se suočavala s finansijskim poteškoćama, zbog čega je prodaja bila neophodna za njen opstanak.

Bayraktar AKINCI Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Turski lider u industriji bespilotnih letelica

Turski Baykar, poznat po revolucionarnim bespilotnim borbenim letelicama Bayraktar TB2 i Bayraktar AKINCI, dominira globalnim tržištem izvoza dronova. Kompanija drži gotovo 60% globalnog tržišta bespilotnih letelica, što je tri puta više od njenog najbližeg američkog konkurenta. Samo 2023. godine, Baykar je ostvario prihod od izvoza u vrednosti od 1,8 milijardi dolara, pri čemu je više od 90% prihoda generisano kroz međunarodne ugovore.

Preuzimanje Piaggio Aerospace omogućava Baykaru ne samo da proširi svoj uticaj u Evropi već i da diversifikuje svoje proizvodne kapacitete i proizvode.

Italijanska perspektiva: Očuvanje tradicije i radnih mesta

Adolfo Urso, italijanski ministar za preduzeća i sektor „Made in Italy“, izjavio je da je prodaja Piaggio Aerospace rezultat jasne i ambiciozne industrijske vizije.

„Nakon šest godina čekanja, obezbeđujemo budućnost Piaggio Aerospace, strateškog resursa za našu zemlju, sa dugoročnom proizvodnom perspektivom, čuvajući korporativne komplekse i radnu snagu“, rekao je Urso.

Baykar je u svom saopštenju naglasio da će ulagati u povećanje zaposlenosti u Italiji, dok će istovremeno očuvati istorijsko nasleđe Piaggio Aerospace.

Bayraktar TB2 SIHA Foto: Baykartech.com

Značaj akvizicije za obe strane

Preuzimanje Piaggio Aerospace od strane Baykar-a predstavlja važan strateški potez. Za Italiju, ovaj dogovor osigurava opstanak jednog od njenih najvažnijih avio-industrijskih brendova. Za Tursku, akvizicija pruža priliku za dodatno pozicioniranje na evropskom tržištu i širenje kapaciteta kroz sinergiju tehnologije, proizvodnje i inovacija.

I dok Baykar nastavlja svoj globalni uspon, ovaj dogovor označava novu eru za Piaggio Aerospace, dajući ovom istorijskom gigantu priliku da ponovo zauzme vodeće mesto u globalnoj avijaciji.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>