Riyadh Air odlaže početak rada za kraj 2025. zbog kašnjenja isporuke Dreamliner-a

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Saudijska startap avio-kompanija Riyadh Air, koja se priprema da postane novi igrač na bliskoistočnom nebu, suočava se s ozbiljnim izazovima zbog kašnjenja isporuke aviona Boeing 787. Prema izveštaju Bloomberga, kompanija će ove godine dobiti samo četiri aviona ovog tipa, što je znatno manje od prvobitno planiranih osam, pa je zbog toga  avio-kompanija primorana da odloži početak operacija na treći kvartal 2025. godine, piše SimpleFlying.

Direktor Riyadh Air-a, Toni Daglas, izjavio je da kompanija čini sve kako bi se prilagodila novim okolnostima, ali je priznao da i dalje postoje rizici:

„S obzirom na trenutne prognoze, siguran sam da ćemo dobiti isporuke ove godine. Međutim, da li je situacija potpuno bez rizika? Naravno da nije.“

Ovo kašnjenje predstavlja veliki udarac za avio-kompaniju koja se pozicionira kao luksuzni prevoznik, spreman da se takmiči sa gigantima poput Emirates, Qatar Airways i Etihad Airways. Riyadh Air planira da ponudi vrhunski kvalitet putnicima, zbog čega je neprihvatljivo da koristi starije ili iznajmljene avione za svoje prve operacije.

Foto: Riyadh Air

Prošle nedelje, prvi Boeing 787-9 u prepoznatljivoj bisernoj livreji Riyadh Aira sleteo je na Aerodrom Kralj Halid u Rijadu. Međutim, ovaj avion neće odmah biti uključen u redovne letove jer nema predviđeni luksuzni enterijer. Umesto toga, koristiće se za obuku pilota i kabinskog osoblja, kao i za tehničke potrebe tokom pripreme kompanije za dobijanje Sertifikata avio-operatera (AOC) od Generalne uprave za civilno vazduhoplovstvo Saudijske Arabije.

Ovaj avion, nekada deo flote Oman Aira, sada nosi registraciju HZ-RXX i ima dvoklasni raspored sa 30 sedišta u biznis klasi i 258 u ekonomskoj klasi. Kompanija je istakla da će avion biti korišćen isključivo za obuku, testiranja i specijalne čarter letove, poput prevoza sponzorskih timova kao što je Atlético Madrid. U izuzetnim slučajevima, mogao bi biti iskorišćen za komercijalne letove kao zamena u slučaju tehničkih problema s budućim flotnim avionima. Ovaj avion nije deo narudžbine od 72 Boeinga 787-9, koja će činiti osnovu flote Riyadh Aira.

Uprkos kašnjenjima, Riyadh Air ima velike ambicije za svoju flotu. Kompanija je u martu 2023. godine naručila 39 Boeing 787-9 aviona, uz opciju za još 33. Iako je očekivano da će uz Dreamliner koristiti Boeing 737 MAX za kratke i srednje linije, u oktobru 2024. godine Riyadh Air iznenadio je naručivanjem 60 aviona Airbus A321neo.

Kompanija već pregovara o dodatnim širokotrupnim avionima, a prema rečima direktora, novi ugovor sa Airbus-om ili Boeing-om biće objavljen u drugom kvartalu ove godine.

Riyadh Air ima za cilj da postane prepoznatljiv brend luksuzne avijacije i važan igrač u razvoju saudijskog vazduhoplovnog sektora. Međutim, kašnjenja u isporuci aviona predstavljaju ozbiljan problem za ostvarenje ovog cilja. Ostaje da se vidi kako će kompanija prevazići trenutne poteškoće i da li će uspeti da se pozicionira kao ozbiljan konkurent na tržištu Bliskog istoka.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>