COMAC povećava proizvodnju: Do kraja 2025. godine kapaciteti jačaju na 50 aviona C919
Kineski proizvođač aviona COMAC planira da poveća proizvodni kapacitet svog uskotrupnog putničkog aviona C919 na 50 aviona do kraja godine.
Zamenik generalnog direktora kineske kompanije, Šen Bo, najavio je ovaj cilj prošle nedelje tokom plenarnog sastanka u Šangaju, navodi Aerotime.
"U 2025. godini proizvodni kapacitet aviona C919 dostizaće 50 aviona, a broj aviona koji će izaći sa proizvodne trake očekuje se da dostigne 30," rekao je Šen Bo.
Prema zvaničnom sajtu COMAC-a, C919 je prvi mlazni avion koji je Kina samostalno razvila i koji ispunjava međunarodne standarde za plovidbenost, uz sopstvena prava na intelektualnu svojinu. Avion ima kapacitet od 158 do 192 sedišta i dolet od 4.075 do 5.555 kilometara.
COMAC ima za cilj da uđe u trku sa Erbasom i Boingom sa svojim vazduhoplovom. Prema nekim navodima, trenutno postoji više od 1.000 narudžbina za avion C919, a glavne kineske aviokompanije poput Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines, naručile su po 100 aviona od COMAC-a, o čemu je naš portal već pisao.
U decembru 2024. godine, C919 je prevezao više od milion putnika. Očekuje se da će u 2025. godini doći do unapređenja u postsertifikacionom upravljanju i sertifikaciji plovidbenosti za avione C919 i C909, kako je izvestile su kineske Dnevne novine (The Paper).
Pored aviona C919, COMAC razvija i širokotrupni avion C929. Šen Bo je izjavio da se avion C929 trenutno nalazi u ranoj fazi projektovanja i izbora dobavljača i da će uskoro preći u fazu detaljnog dizajna.
(Aero.rs)
Video: Virgin Galactic VSS Enterprise prvi komercijalni let
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.