Zašto FAA još uvek ne želi da sertifikuje Boing 737 MAKS 7 i 10?

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Boing (Boeing) se suočava sa izazovima u vezi sa sertifikacijom svojih modela aviona 737 MAKS 7 i 737 MAKS 10, koji još uvek nisu dobili odobrenje od strane Federalne uprave za avijaciju (FAA). Problem se odnosi na sistem koji upozorava pilote na moguće prevlačenje aviona i pruža dodatnu stabilnost tokom leta.

Ovaj sistem, poznat kao SMYD (Stall Management Yaw Damper), služi za prepoznavanje situacija u kojima bi avion mogao izgubiti uzgon i upozorava pilote na vreme. Boing je uveo izmene u softver ovog sistema kako bi ga prilagodio različitim dimenzijama aviona 737 MAKS 7 i MAKS 10. Cilj je bio da se osigura da sistem radi dosledno i pouzdano, bez obzira na veličinu trupa aviona.

Međutim, FAA je tokom pregleda novih verzija sistema zaključila da je potrebno podići standarde sertifikacije za ovaj sistem. Umesto dosadašnjih zahteva, sada je potrebno da sistem ispunjava strožije standarde, što zahteva dodatne provere i testiranja.

Kako bi ubrzao proces sertifikacije, Boing je zatražio od FAA vremenski ograničeno izuzeće. Ovo izuzeće bi omogućilo kompaniji da završi sertifikaciju sistema SMYD za modele 737 MAKS 7 i 737 MAKS 10 do kraja 2028. godine. Takođe, vremenski okvir bi omogućio i ugradnju unapređenih verzija sistema na avione koji su već isporučeni kupcima, čime bi se osigurala njihova usklađenost sa novim standardima.

Boeing 737 MAX 10 Boeing.com

Zašto je ovo važno? Boing tvrdi da je novi sistem važan za poboljšanje bezbednosti, jer smanjuje opterećenje pilota u kritičnim situacijama i povećava pouzdanost aviona. Ovakva unapređenja su posebno značajna imajući u vidu prethodne nesreće modela 737 MAKS 8 u Indoneziji i Etiopiji, koje su dovele do globalne obustave letova ovog modela.

Još jedna prednost je to što Boing nije menjao hardver sistema, već samo softver. To znači da se promene fokusiraju na optimizaciju performansi i sigurnost bez dodatnih komplikacija za održavanje aviona.

Ipak, proces sertifikacije dodatno komplikuju strožiji zahtevi FAA, uvedeni nakon pomenutih nesreća. Boing se nada da će uz ovo izuzeće moći da ubrza sertifikaciju svojih novih modela, kako bi avioni mogli brže da budu isporučeni avio-kompanijama. Istovremeno, kompanija radi na poboljšanjima kako bi osigurala da novi standardi budu ispunjeni.

Boing veruje da će uz podršku regulatora i dodatni rad na sistemima moći da ispuni sve zahteve i vrati poverenje putnika u svoje avione serije 737 MAKS.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>