2,7 milijardi ljudi, a nijedan direktan let! Razlog je bizaran: Dve najmnogoljudnije države bez konekcije

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kina i Indija, dve najmnogoljudnije zemlje na svetu sa ukupnom populacijom od preko 2,7 milijardi ljudi, trenutno nemaju nijednu aktivnu komercijalnu avio-liniju koja povezuje njihove teritorije. Ova informacija izaziva čuđenje s obzirom na njihove velike i rastuće ekonomije, geografsku blizinu i potencijal za saradnju.

Istorijski gledano, avio-linije između Kine i Indije su postojale. Međutim, poslednjih godina, naročito tokom pandemije COVID-19, sve direktne veze su prekinute. Pre pandemije COVID-19, nekoliko avio-kompanija održavalo je direktne letove između najvećih gradova ovih zemalja. Air India i Air China povezivale su Delhi sa Pekingom i Šangajem, dok su

China Eastern Airlines Foto: Shutterstock

i China Southern Airlines nudile letove između Šangaja i Guangžoua ka Delhiju i Mumbaju. Ove linije su bile važne za poslovna i turistička putovanja, kao i za mnoge indijske studente koji su pohađali univerzitete u Kini. Međutim, sve ove veze su prekinute tokom pandemije, a do danas nisu obnovljene.

Geopolitičke tenzije između dve zemlje, uključujući sporove oko granice u Himalajima, dodatno su komplikuju situaciju. Dve zemlje dele kopnenu granicu dugu više od 3.400 kilometara, što dodatno naglašava njihov geografski potencijal za povezivanje.

Nedavna poseta indijskog ministra inostranih poslova Pekingu donela je optimizam za obnovu avio-saobraćaja. Prema izveštajima, zvaničnici obe zemlje razmatraju uspostavljanje direktnih linija koje bi povećale turističku i poslovnu povezanost. Ovo bi moglo označiti prekretnicu u odnosima dve zemlje, posebno s obzirom na njihove globalne ambicije i rastuće međusobne trgovinske interese.

China Airlines Boeing 777-300ER Foto: Wikipedia

Zanimljivo je napomenuti da su i Kina i Indija među najvećim avio-tržištima na svetu. Kina je već 2020. godine pretekla SAD kao najveće domaće avio-tržište, dok Indija beleži konstantan rast broja domaćih i međunarodnih putnika.

Iako trenutno ne postoje direktni letovi, putnici između ove dve zemlje koriste indirektne rute preko destinacija poput Dubaija, Singapura i Hong Konga što produžava vreme putovanja i povećava troškove.

Stručnjaci istovremeno ukazuju na veliki potencijal za povezivanje najvećih gradova, poput Pekinga, Šangaja i Guangdžoua u Kini, sa Delhijem, Mumbajem i Bengaluruu u Indiji. Takve linije ne bi samo povećale ekonomsku saradnju, već bi i osnažili turizam između dve zemlje koje su poznate po svojim bogatim kulturama i istorijskim znamenitostima.

Ako se ovi planovi realizuju, obnova direktnih avio-linija mogla bi predstavljati značajan korak ka jačanju odnosa između dve najmnogoljudnije zemlje sveta.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>