NTSB izašao sa novim podacima o nesreći u Vašingtonu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) nastavlja istragu sudara u vazduhu između aviona Bombardier CRJ700, koji je obavljao let u ime Amerikan Igl-a, i vojnog helikoptera Sikorski UH-60 Blek Houk. Nesreća u kojoj su svi putnici i članovi posade poginuli, dogodila se 29. januara u blizini aerodroma Ronald Reagan u Vašingtonu (DCA) piše SimpleFlying.

Sikorsky UH-60 Black Hawk Foto: APFootage / Alamy / Profimedia

U svom najnovijem izveštaju, NTSB je saopštio da je, u saradnji sa Pomorskom komandom za spasavanje i ronjenje (SUPSALV), nastavio izvlačenje olupine CRJ700 iz reke Potomak. Među važnim nalazima je i potvrda da se UH-60 Blek Houk u trenutku sudara nalazio na visini od 300 stopa (91,4 metra), prema podacima koje su dobili sa radarskog sistema POTOMAC Terminal Radar Approach Control (TRACON).

Međutim, istražitelji su istakli da su potrebni dodatni podaci kako bi se tačno utvrdila visina vojnog helikoptera u trenutku sudara. Analiziranje "crnih kutija" iz Potomaka još uvek traje, a podaci iz snimača leta moraju biti manuelno sinhronizovani jer nemaju vremenske oznake.

Preliminarni podaci Federalne administracije za avijaciju (FAA) pokazuju da je UH-60 Blek Houk leteo u zoni u kojoj je visina ograničena na 200 stopa (60,9 m) iznad srednjeg nivoa mora severno od Memorijalnog mosta Vudro Vilsonu.

Sudar se dogodio na ruti „ROUTE 4“ za helikoptere, istočno od aerodroma Vašington Nešenel dok je CRJ700, reg. N709PS koji je leteo na letu Amerikan Erlajnsa 5342, bio u fazi sletanja.

Generalni direktor Amerikan Erlajnsa, Robert Isom, pozvao je zaposlene kompanije da 5. februara održe minut ćutanja u znak sećanja na 60 putnika, četiri člana posade i tri pripadnika američke vojske koji su izgubili živote u nesreći.

Isom je istakao da je briga o porodicama stradalih i podrška zaposlenima prioritet kompanije. Takođe je otkrio da je predsednik SAD-a, Donald Tramp, kontaktirao Amerikan Erlajns kako bi izrazio saučešće i zahvalio se osoblju koje pruža podršku pogođenim porodicama.

„Predsednik Tramp je naglasio da je bezbednost u vazduhoplovstvu prioritet njegove administracije i pohvalio napore na ograničenju helikopterskog saobraćaja u blizini DCA,“ rekao je Isom.

Na konferenciji za novinare, Tramp je, međutim, izazvao polemiku izjavom da su raznolikost, jednakost i inkluzija (DEI) mogla imati uticaja na nesreću, uprkos tome što NTSB još uvek nije objavio preliminarni izveštaj o uzrocima sudara.

Istražitelji NTSB-a trenutno rade na transkripciji snimaka iz kokpita oba vazduhoplova, kao i na sinhronizaciji podataka iz crnih kutija. Preliminarni izveštaj o nesreći očekuje se u narednim nedeljama, dok se prikupljaju dodatni podaci sa mesta nesreće.

Ostaje ključno pitanje – da li je UH-60 Blek Houk prekršio visinska ograničenja i da li je to moglo doprineti sudaru. Istraga će takođe ispitati komunikaciju sa kontrolom letenja i eventualne proceduralne propuste koji su doveli do ove tragedije.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>