Ryanair: Nemačka najgore avio tržište u Evropi zbog visokih taksi

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Irski niskotarifni prevoznik Rajaner (Ryanair) oštro je kritikovao stanje u nemačkom vazduhoplovstvu, ističući da visoki porezi i aerodromske takse koče oporavak tržišta nakon pandemije. U najnovijem saopštenju, avio-kompanija je navela da je saobraćaj u Nemačkoj tokom januara dostigao tek 77% pre-pandemijskog nivoa, što ovu zemlju čini „najgorim avio tržištem u Evropi“.

Visoki troškovi sprečavaju rast avio-saobraćaja

Izvršni direktor Rajanera, Edi Vilson, upozorio je da su visoki troškovi pristupa glavni krivac za spor oporavak nemačkog avio tržišta. Prema podacima kompanije, Rajaner u Nemačkoj plaća prosečno 15,53 evra po putniku na ime državnih poreza i aerodromskih taksi, što značajno utiče na konkurentnost i oporavak avio saobraćaja.

Nasuprot tome, zemlje poput Mađarske, Irske i Poljske, koje su ukinule slične takse, već su premašile nivo saobraćaja iz vremena pre pandemije. U Mađarskoj avio saobraćaj je na 106% pre-pandemijskog nivoa, u Irskoj na 107%, dok je u Poljskoj čak 110%.

„Dok ostatak Evrope beleži rast ukidanjem poreza i smanjenjem troškova pristupa, Nemačka nastavlja da tone u avio saobraćajnu stagnaciju“, rekao je Vilson.

Ryanair EI-EKH Foto: Shutterstock

Rajaner smanjuje prisustvo u Nemačkoj

Rajaner je već smanjio kapacitete na nekoliko nemačkih aerodroma, uključujući Drezden (DRS), Hamburg (HAM) i Lajpcig-Hale (LEJ), koji su među najlošijim u zemlji. Kompanija je ranije najavila dodatno ukidanje letova za letnju sezonu 2025. godine.

Ipak, Rajaner beleži rast na pojedinim manjim aerodromima gde su troškovi pristupa niži i gde su takse konkurentnije, što omogućava privlačenje putnika.

Pad nemačkog tržišta se nastavlja

Ovo nije prvi put da Rajaner ukazuje na slab oporavak nemačkog avio saobraćaja. Još u aprilu 2023. godine, Simple Flying je izvestio da je Nemačka jedino veliko tržište Rajanera koje se nije u potpunosti oporavilo. Dok je kompanija u 2022. povećala kapacitete za 11% u odnosu na 2019, u Nemačkoj su oni ostali 36% ispod pre-pandemijskog nivoa.

Podaci kompanije Cirium pokazuju da je Rajaner za 2025. godinu planirao 108.640 letova do, iz ili unutar Nemačke, što je pad u odnosu na 2019. godinu, kada je kompanija imala 114.489 letova. Ukupan broj sedišta i dostupnih sedišta po miljama (ASM) takođe su nešto niži, ali kompanija navodi da manjak donekle nadoknađuje povećana upotreba aviona Boeing 737 MAX 8-200, koji imaju veći kapacitet.

Rajaner i dalje poziva nemačku vladu da smanji poreze i aerodromske takse, upozoravajući da će u suprotnom avio saobraćaj u zemlji nastaviti da stagnira, dok ostatak Evrope beleži rast.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>