EASA sertifikovala Prat i Vitni PW1100G motore za Erbas A321XLR

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) zvanično je sertifikovala podvrste motora Prat i Vitni (Pratt & Whitney) PW1100G koje će pokretati Erbas A321XLR. Prat i Vitni je u izjavi za SimpleFlying potvrdio da je EASA sertifikovala šest podvrsta motora PW1100G, poznatih i kao Giard Turbofan (GTF), dodajući ih na listu sertifikovanih modela 7. februara, dok je zvanična dokumentacija objavljena 14. februara. Ovaj proces prati prethodno sertifikovanje motora od strane američke Federalne uprave za avijaciju (Federal Aviation Administration – FAA) u decembru prošle godine.

Pored dodavanja novih varijanti motora, EASA je izvršila i određene tehničke ispravke kako bi sertifikacija bila usklađena sa FAA standardima.

Prednosti GTF motora na A321XLR

Motori PW1100G donose niz prednosti za operatere A321XLR, uključujući smanjenje potrošnje goriva i smanjenje emisije ugljen-dioksida, što ih čini jednim od najekonomičnijih rešenja u segmentu uskotrupnih aviona.

Predsednik sektora komercijalnih motora u Prat i Vitni, Rik Duerlu (Rick Duerloo), izjavio je za SimpleFlying:

"Dugolinijski Erbas A321XLR pružiće operaterima veću fleksibilnost pri planiranju ruta, omogućavajući letove na udaljenije destinacije uz niže operativne troškove. GTF motori nude najbolju u klasi efikasnost potrošnje goriva i najnižu emisiju ugljen-dioksida u segmentu uskotrupnih aviona."

Prema podacima kompanije, 13 avio-kompanija već je poručilo 217 primeraka A321XLR opremljenih PW1100G motorima. Takođe, Prat i Vitni razvija unapređenu verziju GTF Advantage, koja će omogućiti dodatnih 4-8% veće potisne snage pri poletanju, do 1% dodatne uštede goriva i produženo vreme između remontnih intervala.

Foto: Iberia A321XLR

Status isporuka A321XLR

Erbas je do sada isporučio tri aviona A321XLR, i to avio-kompanijama iz grupacije Internešnal Erlajns Grupa (IAG) – jedan Iberiji i dva Er Lingusu. Svi primerci do sada isporučeni koriste konkurentske LEAP-1A motore kompanije CFM Internešnal. Očekuje se da će prvi komercijalni letovi A321XLR sa PW1100G motorima započeti naredne godine.

Ovo sertifikaciono odobrenje je korak ka punoj operativnoj upotrebi motora na ovom modelu, čime se dodatno proširuju opcije za avio-kompanije koje žele efikasniji i ekonomičniji avion za dugolinijske rute.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>