Boing do kraja godine zatvara pogone u kojima su dorađivali avione 787 Drimlajner

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Mehaničari zaposleni u Boingovoj fabrici u Everetu završili su popravku na poslednjem avionu 787 Drimlajner, koji je dugo bio "na čekanju" zbog problema na spojevima trupa. Ovo je potvrdila izvršna direktorka Boinga Stefani Poup.

Iako mikroskopski razmaci nisu bili pretnja integritetu aviona, zbog ovih propusta nisu bili u skladu sa proizvodnim specifikacijama, pa nisu mogli da budu isporučeni avio-kompanijama.

Čitavih pet godina trajao je proces dorade i otklanjanja ovih propusta na čak 122 Drimlajnera, zbog kojih su u "fabrici iz senke" bili angažovani mnogobrojni mehaničari. Stotine njih, umesto na proizvodnoj liniji novih aviona, morali su da "gube vreme" u mukotrpnom procesu koji je podrazumevao najpre demontažu, potom popravku, a zatim i ponovnu montažu delova aviona, piše Sijetl Tajms.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/First Class Photography

Stotine mehaničara i dalje su angažovani na doradi još 55 aviona 737 MAX koji su "na ledu" zbog sličnih propusta i koji čekaju na završetak popravke.  Finansijski direktor Boingovog odeljka za proizvodnju komercijalnih aviona, Brajan Vest, rekao je prošlog meseca da očekuje zatvaranje pogona u kom se vrše popravke do kraja ove godine.

Stefani Poup koja se odnedavno nalazi na novom položaju, o kom je portal Aero.rs nedavno pisao, u petak je na društvenoj mreži LinkedIn napisala da će mehaničari, koji su završili radove na avionima Boing 787, sada preći na nove zadatke, "pri čemu će mnogi od njih pomoći u unapređenju programa 777/777X". 

Stefani Poup Boeing

"Ovo je ono što smo mislili kada smo rekli da ćemo zatvoriti "fabrike iz senke" i u potpunosti se fokusirati na proizvodnju potpuno novih aviona", rekla je Poup. Iako je završetak dorade razmaka na trupu pozitivan korak, i dalje postoje drugi segmenti u sistemu proizvodnje aviona koji usporavaju čitav proces.

Broj nezavršenih aviona tipa 787, koji su nedavno proizvedeni u Severnom Čarlstonu u Južnoj Karolini, povećava se zbog nestašice delova. Glavni zastoji odnose se na nova, još necertifikovana sedišta biznis klase i na izmenjivač toplote u sistemu kontrole okruženja aviona, čija je nabavka prekinuta zbog rata u Ukrajini.

Boeing Cockpit Seats Foto: Tanjuh/AP/Mic Smith

Na industrijskoj konferenciji ovog meseca, izvršni direktor Boinga, Keli Ortberg, naveo je "dobar napredak" u pronalaženju alternativnog izvora izmenjivača toplote, ali je rekao da "sedišta i dalje predstavljaju problem".

Mehaničari u Everetu, koji su sada oslobođeni dorade na 787, uskoro bi mogli biti angažovani na doradi oko 30 ranije proizvedenih 777X aviona, koji su parkirani na neiskorišćenim pistama aerodroma Pejn Fild, pri čemu je prvi tamo parkiran pre šest godina.

BBJ 777X Boeing

Nakon što je problem mikro-razmaka na trupu 787 otkriven u leto 2020. usred pandemijske obustave rada, isporuke ovog modela su zaustavljene te jeseni, nakratko nastavljene narednog proleća, a zatim ponovo obustavljene u maju 2021. sve do avgusta 2022.

Između novembra 2020. i avgusta 2022. isporučeno je samo 14 Drimlajnera. Boing je 2023. procenio da je problem sa avionima 787 doveo do "abnormalnih troškova" u iznosu od oko 6,3 milijarde dolara.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>