
Odakle najviše dolaze transatlanski transferni putnici Er Srbije?
Er Srbija nastavlja da širi svoje prisustvo na transatlantskim linijama, pri čemu transferni putnici igraju značajnu ulogu u popunjavanju kapaciteta na letovima između Beograda i Sjedinjenih Američkih Država. Iako avio-kompanija beleži veću potražnju na direktnim letovima između Srbije i SAD-a, transferni saobraćaj čini značajan deo putničkog prometa, posebno na liniji Beograd – Njujork, gde je udeo presedanja značajno veći u poređenju sa letovima za Čikago.
Prema podacima analitičke kompanije OAG za 2024. godinu, najprometnija transferna ruta Er Srbije između Beograda i Sjedinjenih Američkih Država povezuje Njujork sa Podgoricom. Ova linija beleži najveći broj putnika koji koriste Beograd kao čvorište za nastavak putovanja ka Americi. Nakon nje, među najtraženijim transfernim destinacijama su Skoplje, Istanbul, Moskva, Tivat, Tirana i Atina, piše ExYuAviationNews.

Posebno je zanimljivo da je Tirana jedna od najprometnijih destinacija koja nema direktan let ka Njujorku, dok Istanbul i Atina, iako imaju brojne direktne veze sa SAD-om, i dalje ostvaruju značajan broj transfernih putnika preko Beograda. Ovi podaci potvrđuju da se strategija Er Srbije kao regionalnog čvorišta u jugoistočnoj Evropi isplaćuje, pružajući putnicima konkurentne opcije za povezivanje sa Severnom Amerikom.
Zanimljivo je da se Er Srbije prošle godine pozicionirala kao šesti najveći prevoznik između Rusije i Sjedinjenih Američkih Država. Ispred nje su bili Turkish Airlines, Qatar Airways, Emirates, Royal Air Maroc i Uzbekistan Airways, dok je srpski nacionalni prevoznik nadmašio Etihad Airways i Egypt Air. Ovi podaci sugerišu da Beograd sve više postaje alternativna tranzitna tačka za putnike iz Rusije koji putuju ka SAD-u, budući da zapadne avio-kompanije više ne lete na ruskom tržištu.
Podaci o rezervacijama pokazuju da su putnici koji koriste Er Srbiju često nastavili svoje putovanje ka Klivlendu, uz pomoć partnera JetBlue i American Airlinesa. Turistički operateri koji se bave dijasporskim saobraćajem ističu da Njujork ostaje popularnija destinacija za transferne putnike nego Čikago, zbog nižih cena karata i boljih veza sa ostatkom SAD-a.

Sarajevo se takođe ističe kao potencijalna transferna tačka ka SAD-u, ali zbog nedostatka odgovarajućih konekcija između Beograda i glavnog grada Bosne i Hercegovine, potražnja za ovakvim letovima još uvek nije dostigla svoj puni potencijal.
Analize indirektnog saobraćaja pokazuju da su Los Anđeles, Majami, Vašington i Boston najtraženije destinacije iz Beograda koje trenutno nemaju direktne letove. Putnici sa ovih tržišta najčešće koriste Lufthansa-u, Turkish Airlines i KLM za dolazak u SAD, ali i Er Srbija prevozi značajan broj putnika ka ovim destinacijama uz pomoć svojih partnera.
U tom kontekstu, CEO Er Srbije, Jirži Marek, ranije je istakao da kompanija planira nastavak širenja na severnoameričkom tržištu:
“Nakon Kine, nastavićemo rast na američkom tržištu. Razmatramo Toronto i Majami, o kojima smo više puta govorili. Nakon toga, nadamo se da će u godinama koje dolaze biti dovoljno destinacija u Severnoj Americi.”
Transferni saobraćaj ćigra važnu ulogu u održavanju isplativosti dugolinijskih letova i povećanju konkurentnosti kompanije u transatlantskom segmentu.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.