Nije šala: Er Frans sa A320 za Brazil!

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U vreme kada uskotrupni avioni lete sve dalje i sve češće obavljaju poslove koji su donedavno bili rezervisani za širokotrupce, više nas ni let do Brazila sa Erbasom A320 ne iznenađuje. Er Frans je upravo udvostručio broj svojih letova ka ovoj južnoameričkoj zemlji sa ovim tipom aviona, uspostavivši novu liniju između Kajena (CAY), glavnog grada Francuske Gvajane, i Fortaleze (FOR) na severoistoku Brazila.

Karipski čvor kao odskočna daska

Iako se flota A320 Er Fransa najčešće vezuje za gusti evropski saobraćaj, jedan deo tih aviona već godinama obavlja linije između francuskih prekomorskih teritorija u Karibima i Južnoj Americi – Martinik (FDF), Gvadelupa (PTP) i Francuska Gvajana. Nova linija Kajen–Fortaleza uvedena je 15. aprila 2025. godine i obavlja se jednom nedeljno, dopunjujući već postojeću liniju Kajen–Belem, koja je aktivna od jula 2022.

Let između Kajena i Fortaleze dug je 1.808 kilometara, a zanimljivo je da avion na ovoj liniji pravi krug: Puent-a-Pitr – Fort-de-Frans – Kajen – Fortaleza, s povratkom istim putem. Ova šema omogućava povezivanje putnika iz karipskih teritorija sa Brazilom, a dugo zadržavanje od 23 časa u Fortalezi sugeriše da ista posada pokriva ceo ciklus, uz potreban odmor.

Na ovoj ruti se do 2020. godine nalazila i brazilska kompanija Azul, koja je letela avionom Embraer E195 sa 118 sedišta. Nakon pet godina pauze, Er Frans oživljava ovu liniju, sada sa Erbasom A320, čime se dodatno potvrđuje da je ovaj model postao izuzetno fleksibilna i isplativa opcija i za rute koje prevazilaze regionalni okvir.

Air France Airbus A320 Salinger Igor

Fortaleza – sve važnija tačka za Er France

Sa novom linijom iz Kajena, Fortaleza postaje jedini grad u Brazilu do kog Er Frans leti iz dve različite polazne tačke – iz Pariza (linija iz Šarla de Gola, pokrenuta u maju 2018) i sada iz Francuske Gvajane. Takođe, to je jedini grad u Južnoj Americi van Francuske sa više od jedne putničke linije ove francuske nacionalne avio-kompanije.

U poslednje dve decenije, jedina ruta koju je Er Frans ukinuo u Brazilu bila je ona ka Braziliji (BSB), koja je postojala od 2014. do 2016. godine, tokom koje se leteo Boing 777-200ER. Ta linija je otvorena pred Svetsko prvenstvo u fudbalu u Brazilu, uz ambiciju da Brazilija postane transferna tačka ka ostalim delovima zemlje.

Iako mnogi i dalje ne mogu da se naviknu na ideju da uskotrupni avion može udobno i efikasno leteti između kontinenata ili ka udaljenim tačkama, praksa sve češće potvrđuje upravo suprotno. Erbas A320 u floti Er Fransa postao je ključni alat za povezivanje francuskih prekomorskih teritorija sa svetom – i sada sa Brazilom, dvaput.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>