
Boing u maju dobija nova krila: Sklapa ugovor sa Katarom Ervejzom vredan više milijardi dolara
Predsednik SAD Donald Tramp boraviće u Kataru od 13. do 16. maja ove godine: da li će se između ostalog tokom posete Dohi pričati i o nabavci Boinga 747 koji bi trebalo da bude "privremeni" Air Force One o čemu je naš portal pisao pre nekoliko dana, ili je posredi veliki posao koji smo najavili na našem portalu u februaru ove godine - ostaje da se vidi.
Kako bilo, poseta Dohi mogla bi Boingu doneti ugovor vredan više milijardi dolara: prema navodima medija, Katar Ervejz (Qatar Airways) finalizuje poslednje detalje narudžbine za 100 novih širokotrupnih aviona sa američkim proizvođačem aviona. Ipak, i Erbas bi uskoro mogao ponovo ući u posao sa ovom avio-kompanijom.
Katar Ervejz priprema veliku narudžbinu kod Boinga. Prema informacijama agencije Blumberg, tokom Trampove posete Dohi trebalo bi da bude zaključen ugovor za 100 novih interkontinentalnih aviona, uz opciju za dodatnih 100.

Očekuje se da će narudžbina uglavnom obuhvatiti nove modele 787, ali i nekoliko dodatnih 777X, navodi nemački specijalizovani portal za vazduhoplovstvo Aero.de. Pregovori su, prema izveštajima, u završnoj fazi, pri čemu kompanija koristi svoju poziciju kako bi obezbedio povoljne uslove, uključujući fleksibilne rasporede isporuke i cene, u svetlu trenutnih izazova sa kojima se Boing suočava zbog kašnjenja u sertifikaciji modela 777X.
Sertifikacija, koja je prvobitno bila planirana za 2020. godinu, sada se očekuje tek 2026, što unosi dodatnu neizvesnost u vremenski okvir isporuka. Uprkos tim preprekama, poverenje kompanije iz Dohe u Boing naglašava strateški značaj ovog partnerstva za obe strane, piše portal Aviationa2z.

Nacinalni avioprevoznik Katara bi isporukama mogao snabdeti i svoje partnerske kompanije novim avionima. Kompanija je poslednjih godina realizovala nekoliko strateških investicija i ima udela u kompanijama Virdžin Australia (Virgin Australia), RuandEr (RwandAir) i Erlink (Airlink).
Prema navodima iz industrijskih krugova, Erbas takođe može ponovo da računa na narudžbine iz Katara – nakon što je rešen pravni spor u vezi sa nedostacima na modelu A350. Smatra se da Katar Ervejs pokazuje interesovanje za proširenje sopstvene flote A350-1000.

Od maja 2025. godine, Qatar Airways (QR) upravlja raznovrsnom flotom od oko 220 putničkih aviona, pokrivajući 180 destinacija u 86 zemalja sa svog čvorišta u Dohi (DOH). Flota uključuje 28 aviona Erbas A320, koji će biti zamenjeni sa 40 Erbasa A321neo, 10 Erbasa A321LR i 25 Boinga 737 MAX 10.
U floti kompanije lete i širokotrupni avioni: 58 Erbasa A350 (kombinacija A350-900 i A350-1000), 51 Boeing 787 (uglavnom modeli 787-8, sa prosečnom starošću od 10 godina), 64 Boinga 777 i 8 Erbasa A380, navodi Aviationa2z.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.