Let kompanije Vizer iz Beograda za Milano kasnio čak 15 sati! Šta mogu da očekuju putnici u takvim slučajevima

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Let kompanije Vizer (Wizzair) iz Beograda za aerodrom Milano Bergamo (BGY, Orio al Serio International Airport), W64123 koji je po redu letenja trabalo da poleti u subotu 17. maja u 21:35, poleteo je tek u nedelju u 13:53 posle skoro 15 sati kašnjenja. Kompanija nije saopštila razlog ovolikog kašnjenja. Da li je moguće da je jednoj od najvećih avio-kompanija u Evropi trebalo toliko vremena da angažuje zamenski avion?

Prema propisima EU (Uredba EC 261/2004), putnici imaju pravo na nadoknadu od 250 evra za kašnjenja duža od tri sata, osim u slučajevima kada je kašnjenje izazvano vanrednim okolnostima. U ovom slučaju, prema dostupnim informacijama, ne deluje da je reč o takvoj situaciji.

Foto: Wizzair.com

Važno je napomenuti da putnici u ovakvim situacijama imaju pravo da podnesu zahtev za naknadu direktno avio-kompaniji. Prema Uredbi EC 261/2004, visina nadoknade zavisi od udaljenosti leta i iznosi:

  • 250 evra za letove do 1.500 km,
  • 400 evra za letove između 1.500 km i 3.500 km,
  • 600 evra za letove duže od 3.500 km.

Naknada se ne isplaćuje ako je kašnjenje izazvano vanrednim okolnostima, kao što su nepovoljni vremenski uslovi ili bezbednosni rizici. Preporučuje se da putnici sačuvaju sve relevantne dokumente, kao što su karta, potvrda o kašnjenju leta i eventualna dodatna dokumentacija o troškovima nastalim zbog kašnjenja.

Pored prava na finansijsku nadoknadu, putnici imaju pravo i na dodatnu podršku od strane avio-kompanije u slučaju značajnih kašnjenja. Prema Uredbi EU 261/2004, avio-kompanija je dužna da obezbedi obroke i osveženje u skladu sa dužinom čekanja, kao i smeštaj ukoliko je kašnjenje takvo da putnici moraju da prenoće.

Gužva na aerodromu Foto: Shutterstock

Takođe, kompanija mora da pokrije troškove prevoza od aerodroma do hotela i nazad, kao i da omogući dve besplatne telefonske pozive, faksove ili e-mail poruke. Ukoliko avio-kompanija ne ponudi ove pogodnosti, putnici imaju pravo da sami pokriju troškove i naknadno zatraže refundaciju, pod uslovom da sačuvaju sve račune.

U slučaju da avio-kompanija odbije zahtev, putnici mogu potražiti pomoć od nadležnih tela za zaštitu prava putnika ili pravnih savetnika (on-line advokatskih kancelarija) specijalizovanih za ovu oblast.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • pera

    19. maj 2025. | 12:46

    Ovo ne važi za one koji nemaju EU pasoš ili bar boravišnu dozvolu. Da budem precizan - NA PAPIRU važi, u praksi NE VAŽI. Mnogo muke i troškova je potrebno, na kraju ćete završiti u minusu, čak i da uspete.

  • Lana

    19. maj 2025. | 14:32

    Peske da su poslu stigli bi

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>