
Putnici u Turskoj sada rizikuju novčanu kaznu ako otkopčaju pojas pre gašenja znaka za vezivanje
Putnici koji putuju avionom unutar ili ka Turskoj ubuduće će morati da obrate dodatnu pažnju na poštovanje pravila nakon sletanja. Turske vlasti počele su sa primenom novih propisa prema kojima se putnicima koji otkopčaju sigurnosni pojas ili ustanu pre nego što se avion potpuno zaustavi i znak za vezivanje pojasa ugasi – može izreći novčana kazna.
Iznos kazne trenutno iznosi 2.603 turske lire, što je oko 67 američkih dolara. Reč je o administrativnoj meri koju sprovodi turska Direkcija za civilno vazduhoplovstvo (DGCA), uz podršku kabinskog osoblja koje je obavezno da prijavi putnike koji ne poštuju uputstva posade.

Ovaj potez deo je šire inicijative da se poveća bezbednost putnika i smanji haos tokom iskrcavanja, posebno u svetlu sve češćih incidenata u kojima putnici ustaju odmah po sletanju i pokušavaju da što pre dođu do izlaza iz aviona – ignorišući proceduru i uputstva posade.
Turski nacionalni prevoznik, Turkiš Erlajns Erlajns (Turkish Airlines), već je ažurirao svoje zvanične najave po sletanju, jasno upozoravajući putnike da će svaki pokušaj prevremenog ustajanja iz sedišta ili otkopčavanja pojasa biti sankcionisan. Cilj ovih mera je da se postigne veća disciplina tokom poslednje faze leta i spreče potencijalne povrede koje mogu nastati tokom kočenja aviona ili manevrisanja na stajanci.
Važno je naglasiti da se ove kazne ne odnose samo na letove turskih prevoznika, već važe za sve avione koji slete na turske aerodrome, bez obzira na to da li ih obavlja domaća ili strana avio-kompanija. Drugim rečima, i putnici koji putuju, na primer, Rajanerom (Ryanair), Viz Erom (Wizz Air), Lufthanzom ili Er Srbijom i sleću u Istanbul, Antaliju, Izmir ili drugu destinaciju u Turskoj — podležu istim pravilima. Kazne ne izriču avio-kompanije, već turska Direkcija za civilno vazduhoplovstvo, koja ima nadležnost nad svim letovima na teritoriji Turske.

Putnicima se savetuje da ostanu vezani na svojim mestima sve dok se ne upali svetlosni signal da je pojas bezbedno odvezati i da obavezno slede uputstva posade tokom procesa iskrcavanja. Novi propisi, iako stroži nego u većini zemalja, imaju jasnu bezbednosnu funkciju i mogu poslužiti kao primer i drugim državama koje se suočavaju sa sličnim problemima u putničkom ponašanju.
Ostaje da se vidi kako će se ove mere primenjivati u praksi, ali je izvesno da Turska ozbiljno pristupa problemu i odlučno pokušava da uvede red tamo gde su do sada vladali improvizacija i nestrpljenje.
(Aero.rs)
Video: Srpski pilot dobitnik najvišeg američkog vojnog odlikovanja za strane oficire
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.