Dojče Erkraft predstavio prototip svog novog modela turboprop aviona D328eco

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Dojče Erkraft (Deutsche Aircraft) je predstavio dugo očekivani prototip (poznat kao „TAC1“) svog novog turbopropelerskog aviona nove generacije – D328eco. Baziran na regionalnom avionu Dornier 328, D328eco obećava revoluciju u segmentu regionalnog avio-saobraćaja zahvaljujući povećanom kapacitetu za putnike i maksimalnom doletu od 1.205 nautičkih milja (2.231 km).

Prvobitno najavljen u avgustu 2019. godine od strane prethodnika kompanije Deutsche Aircraft – firme 328 Suport Servisiz (Support Services) – novi Dornier 328 će se sklapati na završnoj montažnoj liniji kompanije na aerodromu Lajpcig-Hale (LEJ) u Nemačkoj, dok će brojni važni delovi biti proizvedeni u nekadašnjoj fabrici Dornier u Oberfafenhofenu u Bavarskoj.

Redizajnirani avion produžen je za 2 metra u odnosu na originalni Dornier 328 i sada ima trup dužine 23,3 metra, što omogućava prevoz do 40 putnika, odnosno 25% više nego prethodna verzija. Pored potpuno nove kabine, D328eco je opremljen naprednom avionikom koja omogućava let sa jednim pilotom u određenim regulativama, kao i korišćenje elektronskih karata, kontrolnih lista i ostale pilotske dokumentacije, navodi portal Aerotime.

Avion pokreću dva turboprop motora Prat i Vitni PW127XT-S, koji omogućavaju 14% manju potrošnju goriva po putniku i smanjuju emisije za oko 22% u poređenju sa prethodnikom.

Jedna od ključnih prednosti D328eco aviona je njegova STOL sposobnost (kratko poletanje i sletanje). Može da uzleti sa piste dužine svega 1.028 metara i sleti na 965 metara, a biće i sertifikovan za strme prilaze do 5,5%, što ga čini sposobnim za operacije na zahtevnim aerodromima kao što je London-City, koji zahteva znatno strmiju silaznu putanju od prosečne.

„Domet D328eco od 1.205 nautičkih milja (2.231 km) pokriva preko 98% svih turboprop letova i 95% letova regionalnih džetova, dok istovremeno leti brže od bilo kog drugog turbopropelerskog aviona u proizvodnji,“ navodi Dojče Erkraft.

„Sa krstarećom brzinom za duge letove od 324 čvora (372 mph / 598 km/h) i maksimalnom visinom leta od 30.000 stopa (9.144 m), D328eco je konkurentan i efikasan naslednik za džet avione sa do 70 sedišta,“ dodaje kompanija.

(Aero.rs)

Video: ATR 72 srs.600 Air Serbia

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>