Mesečna plata do 32.000 evra, a ima i bonusa i benefita: Ovako nova saudijska avio-kompanija traži pilote

   
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Opšte je poznato da firme na Bliskom istoku ne štede kada treba da privuku vrhunske stručnjake ili jednostavno - one profesije koje tržište traži. Taj deo sveta postao je svojevrsna "meka" za razne profesije – od lekara, inženjera, fitnes trenera i menadžera, pa sve do starleta koje su pronašle svoje mesto pod pustinjskim suncem.

I dok su nekadašnji gastarbajteri na vreli pesak mahom išli putem građevine i tehničkih struka, poslednjih godina sve više mladih - ali i onih u poznijim godinama - iz avio-industrije traži svoju šansu upravo u Emiratima i Saudijskoj Arabiji. Od stjuardesa i stjuarda koji tek ulaze u posao, do iskusnih kapetana sa hiljadama sati naleta – avijacija je postala jedna od najatraktivnijih ulaznica za karijere sa Bliskog istoka.

Rijad er: Od prvoga dana grandiozno

Vest koja je prošle nedelje prošla kroz pilotsku zajednicu kao pustinjski vetar, brzo i uzbuđujuće, stiže iz Saudijske Arabije. Startup kompanija Rijad Er (Riyadh Air - RX), koja planira da do kraja 2025. godine započne sa komercijalnim letovima, objavila je ponudu za pilote koja je naterala mnoge da makar na trenutak ozbiljno razmisle o preseljenju u Rijad.

Rijad er kako prenosi portal Travel and Tour World, biće druga nacionalna aviokompanija Kraljevine Saudijske Arabije (uz Saudia Airlines), a njen cilj nije ništa manje ambiciozan od stvaranja globalnog brenda koji će konkurisati najboljima. Kompanija je u vlasništvu državnog fonda (Saudi Public Investment Fund), a planira da zaposli više od 200.000 ljudi širom sveta, uz mrežu od preko stotinu destinacija na svim kontinentima.

Kako je Aero.rs nedavno pisao, Rijad er je nedavno dopio dozvolu za obavljanje komercijalnog saobraćaja (AOC), posle procesa koji je trajao skoro godinu dana. Flotu će činiti najmoderniji avioni – 60 uskotrupnih Erbas A321neo i 39 širokotrupnih Boing 787-9 Dreamliner, što samo po sebi ukazuje na ozbiljne namere. Kompanija planira da do kraja decenije poveže Rijad sa više od 100 destinacija širom sveta, uz narudžbinu za preko 132 širokotrupna aviona.

Plate koje ostavljaju bez daha

Ali ono što je najviše privuklo pažnju jeste plata – i sve što ide uz nju. Prvi oficiri, odnosno kopiloti, sa minimum 2.000 sati naleta, mogu da računaju na osnovnu platu od 60.000 saudijskih rijala mesečno ako lete uskotrupne avione (što je oko 14.800 evra ili 1.735.000 dinara), dok se za one na širokotrupnim Dreamliner avionima ta suma penje na 65.000 rijala (oko 16.000 evra ili 1.900.000 dinara), prenosi AviationA2Z. Očekuje se standardnih 75 sati letenja mesečno, a za svaki sat više, ide dodatna nadoknada – između 400 i 600 rijala po satu, u zavisnosti od vrste aviona i obima prekovremenog rada.

Kapetani, naravno, mogu da očekuju znatno veće iznose. Za one koji će upravljati uskotrupnim A321 mesečna zarada se kreće od 85.000 do 115.000 rijala (21.000 do 28.800 evra, ili približno 2,5 do 3,3 miliona dinara), dok piloti širokotrupnih aviona mogu da zarade i do 120.000 rijala (32.000 evra ili preko 3,7 miliona dinara), naravno, u zavisnosti od iskustva i dodatnih dužnosti poput uloge instruktora.

Bazeni, teretane, obrazovanje za troje dece, trinaesta plata, avio-karate za porodicu i prijatelje

Kako dalje navodi AviationA2Z, benefiti koje Rijad er nudi idu daleko iznad pukog finansijskog paketa. Piloti će biti smešteni u luksuznim rezidencijalnim kompleksima u Rijadu, uz bazene, teretane i druge pogodnosti, a kompanija pokriva i obrazovanje za troje dece – kako u Saudijskoj Arabiji, tako i u inostranstvu, što je prvi takav slučaj među regionalnim prevoznicima.

Tu su i bonus u visini jedne plate tokom Ramazana, godišnje povišice od 5%, kao i učešće u raspodeli profita. Na godišnjem nivou, svaki pilot dobija jednu kartu u biznis klasi za povratak kući, dok porodica i prijatelji imaju pravo na čak 20 garantovanih povratnih karata.

Rijad er takođe nudi sveobuhvatno osiguranje – i zdravstveno i životno – koje važi globalno, što dodatno doprinosi osećaju sigurnosti i stabilnosti za zaposlene. Piloti će biti bazirani u Rijadu, na Međunarodnom aerodromu Kralj Halid, i imaće priliku da lete na rutama koje pokrivaju Aziju, Afriku, Evropu i obe Amerike.

Najprimamljivija prilika u skorijoj istoriji

Za one koji zadovolje tehničke i formalne kriterijume (važeća ICAO ATPL dozvola, medicinski sertifikat klase 1, ICAO engleski nivoa 5 ili viši, i odgovarajuće komandne ili operativne sate), ovaj posao predstavlja možda jednu od najprimamljivijih prilika u novijoj istoriji komercijalnog letenja. Piloti koji se prijavljuju za kapetanske pozicije moraju imati najmanje 6.000 sati naleta, od čega 2.000 u PIC (pilot-in-command) statusu, od toga najmanje 150 u poslednjih godinu dana.

Kako sve više zemalja Bliskog istoka ulaže ogromna sredstva u razvoj avijacije u okviru svojih ekonomskih strategija (poput saudijskog Vision 2030), jasno je da se vodi trka za najbolje kadrove. A sudeći po onome što je Rijad er ponudio, ova kompanija se ozbiljno nameće kao nova globalna sila u avio-industriji.

Da li Saudijci otimaju najiskusnije pilote Evropi?

Za mnoge pilote, posebno one iz Evrope, gde se visoke plate i kvalitetni uslovi sve teže pronalaze, ponuda iz Rijada izgleda kao karta u jednom pravcu – ka unosnoj i dobro organizovanoj karijeri u srcu pustinje.

Da li će baš sve tako i biti kada Rijad er poleti, ostaje da se vidi. Dosadašnja - pogotovu pilotska - iskustva sa bliskoistočnim kompanija uglavnom su pozitivna.

(Aero.rs)

Video: Dubai Airshow 2023: Kineske akrobacije na nebu u šarenilu boja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>