
Grom pogodio hangar za održavanje Spirit Erlajnsa: Bar tri aviona povučena iz operacija
Američka niskotarifna kompanija Spirit Erlajns (Spirit Airlines) bila je prinuđen da povuče više aviona iz porodice Erbas (Airbus) A320 iz upotrebe nakon što je protivpožarni sistem u njihovom hangaru za održavanje u Detroitu slučajno aktiviran.
Incident se dogodio 4. jula, a tom prilikom je velika količina protivpožarne pene ispražnjena unutar hangara, da bi potom procurela i na prilaznu platformu ispred zgrade.
Prema navodima avio-kompanije, smatra se da je pražnjenje pene izazvano udarom groma u neposrednoj blizini. Spirit Airlines je angažovao izvođača radova kako bi očistio penu unutar i izvan hangara, a incident - prema navodima zvaničnika kompanije - nije značajno uticao na redovno odvijanje letova.
Protivpožarni sistem u hangaru za održavanje Spirita na aerodromu Metropolitan Vejn Kaunti (Metroploitan Wayne County - DTW) aktivirao se i ispustio penu. Fotografije i snimci koji su se pojavili na društvenim mrežama prikazuju najmanje dva aviona unutar hangara i četiri ispred njega u trenutku incidenta.
„Angažovali smo izvođača koji nam pomaže u čišćenju, i zahvaljujemo se službama hitnog odgovora na brzoj reakciji i pomoći. Naša redovna operacija letova nije pogođena“, navodi se u saopštenju kompanije.

Prema podacima sa sajta ch-aviation, Spirit ima 14 aviona iz porodice A320, uključujući modele A320ceo, A320neo, A321ceo i A321neo, bazirane na aerodromu u Mičigenu. Od ukupno 14, četiri A320ceo aviona - N907NK, N912NK, N918NK i N925NK – trenutno se nalaze na aerodromu u Feniksu (Phoenix Goodyear - GYR).
Pored tri aviona koje je Spirit Airlines povukao iz upotrebe zbog incidenta sa penom u Detroitu, ova niskobudžetna kompanija je bila prinuđena da prizemlji čak 58 aviona, uključujući 37 A320neo. Deo ovih aviona je van upotrebe zbog ubrzanih pregleda i uklanjanja motora Prat end Vitni (Pratt & Whitney) PW1100G, koji su započeti 2023. godine nakon što je kompanija RTX (matična firma Pratt & Whitney-a) otkrila retku grešku u metalnom prahu korišćenom za proizvodnju pojedinih delova motora GTF, proizvedenih između četvrtog kvartala 2015. i trećeg kvartala 2021. godine.
(Aero.rs)
Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.