
Uskoro povećanje proizvodnje: Boing će nove ciljeve za 787 krojiti u odnosu na Erbas A350
Američki Boing proširuje svoje proizvodne pogone za model 787 u Čarlstonu, čime postavlja temelje za značajno povećanje proizvodnje: uprava američke korporacije razmatra mogućnosti koje prevazilaze dosadašnju maksimalnu stopu od 14 aviona mesečno.
Kompanija sada planira dalji rast proizvodnih kapaciteta u okviru programa 787. Prema informacijama iz dobro upućenog analitičkog servisa Leeham News, Boeing razmatra proširenje proizvodnje u Čarlstonu kako bi mogao da sklapa čak 16 aviona 787 mesečno.
U prethodnim godinama proizvodnja ovog modela beležila je uspone i padove: tokom 2018. i 2019. Boing je dostigao stopu od 14 aviona mesečno, što je tada uključivalo proizvodnju u Čarlstonu i sada zatvorenoj matičnoj fabrici u Everetu, koja je ugašena u martu ove godine, o čemu je naš portal pisao.

Međutim, prebrzo povećanje kapaciteta izazvalo je ozbiljne probleme sa kvalitetom. Zbog dugotrajnih korekcija grešaka, Boing nije bio u mogućnosti da isporučuje Drimlajnere mesecima. Nedavno je kompanija povećala mesečnu proizvodnju sa pet na sedam aviona 787.
Generalni direktor Boinga, Keli Ortberg (na slici dole), smatra da su pogoni u ovom trenutku spremni i za proizvodnju deset aviona mesečno. Međutim, kompanija se nije zvanično oglasila povodom broja koji je izneo Leeham News.

Potražnja za širokotrupnim interkontinentalnim avionima poslednjih meseci osetno raste. Erbas planira da do 2028. poveća proizvodnju u okviru programa A350 na 12 aviona mesečno. Ipak, zbog problema u lancima snabdevanja, proizvodna stopa trenutno ostaje stabilna na šest aviona mesečno, dok je za 2026. najavljeno povećanje na deset mesečno.
I jedna i druga korporacija mogu da se oslone na bogate knjige narudžbina: Boing trenutno ima 1.001 neisporučen avion iz porodice 787, uključujući 696 aviona modela 787-9 i 272 modela 787-10. Erbas u ovom trenutku ima 766 otvorenih porudžbina za A350, od čega se 266 odnosi na najveći model A350-1000.

Ortberg takođe nastoji da poveća proizvodnju problematičnog modela 737 MAX. U aprilu je predstavio plan za povećanje proizvodnje na 52 aviona mesečno.
Američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) i dalje strogo nadgleda ovaj program zbog prethodnih tehničkih problema i nedostataka u kvalitetu. Prema Ortbergu, trenutna mesečna proizvodnja se kreće na nivou od oko trideset letelica.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing 777
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.