Er Frans-KLM ostvario 649 miliona evra dobiti u prvih 6 meseci 2025. uz rast saobraćaja i flote

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Grupacija Er Frans-KLM (Air France-KLM) zabeležio je značajan finansijski napredak u prvoj polovini 2025. godine, uz snažan rast prihoda, operativne dobiti i neto rezultata. Grupa je tokom šest meseci prevezla ukupno 27,3 miliona putnika, što predstavlja rast od 5,9% u odnosu na isti period prošle godine, dok je faktor popunjenosti ostao stabilan na visokom nivou od 87,8%.

Ukupan prihod dostigao je 8,4 milijarde evra, što je 6,2% više nego u prvoj polovini 2024. godine. Operativni rezultat porastao je na 736 miliona evra (povećanje od 223 miliona), a neto dobit iznosila je 649 miliona evra – čak 484 miliona više u odnosu na prošlu godinu, kada je grupa beležila znatno slabije rezultate.

Avioni Air France - KLM Foto: Air France - KLM

Jedinični prihod (po raspoloživom sedištu) porastao je za 2,4% na stalnom kursu, dok su jedinični troškovi povećani za 2,7%, pre svega usled viših troškova aerodromskih usluga i plata. Posebno se ističe rast troškova na aerodromu Šiphol, koji je iznosio čak 41%.

U pogledu novčanih tokova, grupa je ostvarila slobodan novčani tok od 1,3 milijarde evra, dok je prilagođeni rekurentni slobodni tok iznosio 723 miliona. Neto dug smanjen je na 7,1 milijardu evra, a koeficijent zaduženosti (leverage) pao je na 1,5x, što ukazuje na stabilno finansijsko stanje. Na računu je krajem juna bilo 9,4 milijarde evra, što je iznad ciljanog raspona od 6 do 8 milijardi evra. Tokom maja, grupa je izdala 500 miliona evra hibridnih obveznica, dok su stare doživotne obveznice otkupljene u julu.

Modernizacija flote ostaje ključna komponenta strategije grupe: 30% aviona sada čine letelice nove generacije, što je porast od 7 procentnih poena u odnosu na prošlu godinu. Cilj je da taj udeo do 2030. dostigne 80%. Zahvaljujući efikasnijoj floti, emisije gasova sa efektom staklene bašte po prevezenom ton-kilometru (RTK) smanjene su za 1,5%.

Avion SAS Scandinavian Airlines Foto: Shutterstock

Kao deo održive tranzicije, Er Frans-KLM je nastavio saradnju sa Erbasom (Airbus) i francuskom vladom u oblasti proizvodnje i primene održivog avio-goriva (SAF). Ipak, iz grupe upozoravaju da bi kašnjenja u isporukama novih aviona i motora mogla ugroziti planirane ciljeve smanjenja emisija za 2025. godinu.

Na strateškom planu, grupa planira da preuzme većinski udeo u skandinavskoj avio-kompaniji SAS, čime bi svoj vlasnički udeo povećala sa 19,9% na 60,5%, uz uslov dobijanja regulatornih odobrenja. Ovim potezom Er Frans-KLM jača prisustvo na severu Evrope i širi svoju mrežu linija u regionu.

Er Frans Air France Foto: Air France

Prognoza za celu 2025. godinu ostaje nepromenjena: kapacitet bi trebalo da poraste za 4–5%, dok se jedinični troškovi očekuju u rasponu blagih jednocifrenih stopa rasta. Kapitalna ulaganja planirana su između 3,2 i 3,4 milijarde evra, a koeficijent zaduženosti se i dalje očekuje u okviru granica od 1,5x do 2,0x.

Izvršni direktor Bendžamin Smit (Benjamin Smith) izjavio je da su disciplina u vođenju poslovanja, ulaganje u premijum proizvod i modernizacija flote ključni faktori uspeha grupe, uprkos izazovima u globalnom okruženju.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 i Airbus A330

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>