Skandal Junajted Erlajnsa: Putnik zvao korisničku službu, opljačkan za 17.000 dolara

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Putnik Junajted Erlajnsa (United Airlines) iz Denvera, Den Smoker, doživeo je veliku prevaru tešku više od 17.000 dolara nakon što je njegov let ka Londonu otkazan uoči planiranog 18-dnevnog letovanja u Evropi.

U pokušaju da rebukira putovanje (promeniti rezervaciju), Smoker je pozvao zvaničnu korisničku službu avio-kompanije i najpre razgovarao sa ženskim agentom. Kasnije je prebačen na muškog agenta koji se predstavio kao Dejvid i zatražio uplatu od 17.328 dolara kreditnom karticom, uz obećanje da će novac biti refundiran.

Nakon što je prihvatio uslove, Den je stavljen na čekanje, a ubrzo je obavešten da nova rezervacija ne može biti obrađena, ali mu je ponuđen alternativni let preko aerodroma Njuark Liberti (Newark Liberty). Ubrzo je dobio mejl sa potvrdom u kojem je pisalo da će novac biti vraćen početkom jula. Međutim, povraćaj nikada nije usledio.

Lažni mejl i sumnjiva naplata

United Airlines B737 max 9 Foto: Shutterstock

Istraga lokalne televizije 9NEWS ubrzo je ukazala na ozbiljne nepravilnosti. Potvrda rezervacije nije stigla sa Junajtedove adrese, već sa domena  Er rezervejšns (Air-Reservations), dok se naplata kartice pojavila pod imenom Erlajnfer (Airlinefare) iz Ajove, piše Simple Flying. Sam mejl bio je pun grešaka i očigledno lažan.

"Što sam više istraživao, to je postajalo jasnije da je u pitanju prevara sprovedena nekako preko Junajtedovog sistema. Kako se to desilo, nemam pojma," izjavio je Smoker.

Nedoslednosti u telefonskim zapisima

Avion Junajted Erlajnz United Airlines Foto: Tanjug/AP

Najveća enigma u slučaju leži u zapisima poziva. Denov telefonski listing pokazuje da je razgovor sa Junajtedovim brojem trajao preko tri sata, dok Junajted u svojim evidencijama ima samo 13 minuta. Dodatnu zabunu unosi i telefonski broj iz lažnog mejla, koji je tog istog jutra pozvao Junajtedov kol centar.

Uz to, Denova kreditna kartica beleži i stvarne transakcije sa Junajtedom tokom istog razgovora, a činjenica da mu je nova rezervacija zaista bila potvrđena pokazuje da je osoba s kojom je razgovarao imala, na ovaj ili onaj način, pristup sistemu avio-kompanije.

Junajted: Istraga je u toku

United Airlines Boeing 777-200 Foto: Shutterstock

Portparol United Airlinesa potvrdio je da je kompanija u kontaktu sa Denom i da "temeljno ispituje slučaj". Ipak, dodali su da detalji bezbednosne istrage ne mogu biti podeljeni sa putnikom.

Najverovatnije objašnjenje, prema analitičarima, jeste da je lažni agent stavio Dena na čekanje, a zatim se predstavio kao on u razgovoru sa pravim agentom Junajteda, kako bi obezbedio rezervaciju dok je za sebe zadržao sumu od 17.000 dolara.

Ovaj incident osvetljava rastuću opasnost od prevara u avio-industriji. Prevaranti koriste digitalne alate i sisteme na koje se avio-kompanije sve više oslanjaju, pa putnici postaju laka meta. Slični slučajevi zabeleženi su i u vezi sa programom TSA PriČek (TSA PreCheck), kada su lažni sajtovi za registraciju privukli brojne putnike.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>