Pilot Delte nije hteo da poleti sa avionom punim putnika: Instinkt mu nije dao mira

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Let kompanije Delta Air Lines 466 iz Atlante za Las Vegas kasnio je nešto više od sat vremena u subotu, 16. avgusta, jer je kod pilota proradio  instinkt. Naime, kapetan je odbio da poleti zbog, kako je rekao, „unutrašnjeg osećaja“.

Putnici su pozdravili njegovu odluku i ubrzo bili prebačeni u drugi avion.

Boeing 757 je prošao tehnički pregled i dobio odobrenje za let, ali je kapetan, koji je istim avionom leteo i prethodnog puta, posumnjao da problem koji je ranije primećen i dalje postoji. Putnicima je objasnio da ima poverenja u tehničare, ali da ne može da ignoriše potencijalni rizik.

BOEING 757-200 DELTA Foto: Shutterstock

Kapetan Šejn i prvi oficir Majkl, kako su identifikovani u objavi jednog korisnika Reddita, naglasili su da ne veruju da je održavanje bilo nemarno, ali da „nedostatak dokaza o kvaru ne znači i da kvara nema“. Kapetan je naveo da 22 godine nije odbio avion, a njegov kopilot da je njemu to poslednji put bilo pre sedam godina.

Dolazak sa zakašnjenjem od sat vremena

Let je na kraju obavljen drugim avionom – Boeingom 757-200 – i stigao je na aerodrom Hari Rid u Las Vegasu sat i tri minuta kasnije od planiranog.

Delta Air Lines Foto: Shutterstock

Prethodno je tehničko osoblje čak devet sati pregledalo letelicu po dolasku iz Majamija u Atlantu, ali nije uspelo da pronađe uzrok problema sa komandama visine koje su piloti ranije opisali.

Teret odgovornosti 

Predsednik Udruženja pilotskih sindikata (ALPA), kapetan Džejson Ambrozi, izjavio je, kako prenosi Simple Flying, da su piloti poslednja instanca kada je u pitanju bezbednost.

„Njihovo iskustvo i sposobnost donošenja odluka od ključne su važnosti za svaki let. Kao visoko obučeni profesionalci, oni prepoznaju rizike i nastoje da već bezbedan sistem učine još bezbednijim.“

Delta Air Lines Foto: Shutterstock

Stručnjaci podsećaju da svaki kapetan, kada preuzima avion, osim višemilionske letelice preuzima i odgovornost za stotine života. Upravo profesionalizam i svest o bezbednosti razlog su što je avijacija i dalje najsigurniji oblik transporta.

Zakon kaže: Pilot je u pravu

Prema propisima SAD (Code of Federal Regulations - CFR 91.3), pilot ima poslednju reč u donošenju svih odluka o letu i zakonski je ovlašćen da odbije poletanje ukoliko proceni da avion nije bezbedan – bilo zbog tehničkih problema, lošeg vremena, iscrpljenosti posade ili drugih faktora.

Uprkos mogućim posledicama za karijeru, ozbiljne aviokompanije, kako se ističe, podržavaju odluku kapetana ukoliko je doneta iz bezbednosnih razloga. U ovom slučaju, putnici su to prepoznali i nagradili aplauzom.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>