Posle pet godina pauze obnavljaju se direktni letovi između Indije i Kine

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Indija i Kina su postigle dogovor o obnavljanju direktnih letova između dve zemlje prvi put posle više od pet godina. Ova odluka označava važan korak u popravljanju diplomatskih odnosa i ponovnom uspostavljanju saobraćajnih veza koje su bile prekinute pandemijom, a dodatno otežane oružanim sukobom na granici 2020. godine.

Dogovor postignut u Nju Delhiju

Odluka je saopštena nakon posete kineskog ministra spoljnih poslova Vang Jia Nju Delhiju, gde se sastao sa premijerom Indije Narendrom Modijem i ministrom spoljnih poslova Subramanjamom Džajšankarom. U razgovorima je potvrđena namera da se finalizuje ažurirani sporazum o avio-uslugama i pokrenu direktni letovi „u najkraćem roku“, kao i da se olakša vizni režim za turiste, poslovne ljude, medije i druge posetioce u oba smera.

Vang Ji je istakao da Kina i Indija „treba da budu partneri, a ne protivnici“, dok je indijska strana poručila da postoji obostrano zadovoljstvo zbog postignutog napretka.

IndiGo Airbus A320 Foto: Shutterstock

Kako je izgledalo tržište pre pandemije?

U 2019. godini oko 1,25 miliona putnika koristilo je direktne letove između Kine i Indije. Ukupno devet linija povezivalo je gradove poput Nju Delhija, Mumbaja i Kolkate sa Šangajem, Pekingom, Guangdžouom i Kunmingom, sa čak 540 zakazanih letova mesečno na vrhuncu decembra 2019. godine.

Air India Foto: Shutterstock

Međutim, pandemija je u potpunosti obustavila avio-koridor, a odnosi između dve zemlje dodatno su zahladneli posle graničnog sukoba u istočnom Ladaku 2020. godine. Putnici su od tada bili primorani da koriste letove sa presedanjem preko Hongkonga, Singapura ili Bangkoka.

Zanimljivo je da je među tadašnjim linijama postojao i „fifth freedom“ let kompanije Ruandair, na ruti Kigali–Mumbaj–Guangdžou.

B737 max Foto: Shurrerstock

Koje linije možemo da očekujemo?

Stručnjaci predviđaju da će se prioritet dati poslovnim i trgovinskim putovanjima, dok masovni turizam nikada nije bio dominantan faktor između dve zemlje. Na indijskoj strani, Nju Delhi će ostati centralno čvorište, uz proširenje ponude iz Mumbaja i Kolkate, kao i potencijalne nove linije iz Hajderabada, Bengalura i Čenaja.

Na kineskoj strani očekuje se povratak linija ka Pekingu, Šangaju i Guangdžouu, a među mogućim destinacijama pominju se i Čengdu, Šenžen, Čongćing i Kunming.

China Southern Airlines Boeing 787 Foto: Shutterstock

Promena ravnoteže snaga

Pre pandemije, kineske avio-kompanije imale su dominantnu ulogu – držale su više od 80% tržišta, zahvaljujući većem broju letova i upotrebi širokotrupnih aviona. Najveći udeo imali su Čajna Sautern, Čajna Istern i Er Čajna.

Ipak, situacija se u međuvremenu promenila. Er Indija, sada privatizovana i finansijski snažna, nalazi se u procesu obnavljanja dugolinijske flote, sa planiranim prijemom više od 70 širokotrupnih i preko 200 uskotrupnih aviona tipa A321 u narednim godinama. To će joj omogućiti da razvije glavne linije i poveže sekundarne gradove.

IndiGo, vodeći indijski prevoznik, više je nego udvostručio svoju veličinu od 2019. godine i sve više se okreće međunarodnim destinacijama. Njegov direktor Piter Elbers izjavio je da je kompanija „spremna da uvede direktne letove za Peking i druge gradove čim bilateralni sporazumi budu potpisani“. Sa portfoliom narudžbina od čak 950 Erbasovih aviona, IndiGo ima kapacitet da postane snažan konkurent kineskim prevoznicima.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>