Embraer isporučio prvi E190F: Novi teretni avion ulazi u komercijalnu upotrebu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Malteški prevoznik Bridges Air Cargo (5B) zvanično je postao prvi operater na svetu koji je u flotu uveo Embraer E190F, novi teretni avion popularnog brazilskog proizvođača, nastao prepravkom putničke varijante. Avion, registrovan 9H-BRD, isporučen je kompaniji pre nekoliko dana i predstavljen javnosti putem zvaničnog saopštenja na LinkedIn mreži.

Reč je o prvom primerku konvertovanog E190 u teretnu varijantu, koji je prvobitno proizveden 2010. godine i leteo u floti Avianca El Salvador, prenosi Flightglobal. Sada, nakon konverzije putničkog u teretni avion, E190F ulazi u upotrebu kao deo šireg plana rasta Bridges Air Cargo.

"Ovo je za nas značajna prekretnica. ERJ-190F će nam omogućiti da klijentima pružimo veću efikasnost, fleksibilnost i pouzdanost", navodi kompanija, dodajući da uskoro očekuje i drugi primerak.

Prema informacijama koje prenosi Air Cargo News, avion je u vlasništvu američke lizing kompanije Regional One, dok ga Bridges Air Cargo koristi u okviru višegodišnjeg ugovora. Ova kompanija, deo grupe Bridges Worldwide, sarađuje sa globalnim logističkim gigantima kao što su FedEx, DHL i UPS, kojima pruža rešenja u oblasti ekspresnog transporta.

Bridges posluje na tržištu ekspresne dostave u Evropi, na Mediteranu i u Africi, uključujući i letove teretnim avionom ATR 72 Freighter na regionalnim destinacijama.

Prevoznik ima ambiciju da postane "glavni teretni operater Malte, pretvarajući ostrvo u ključni čvor za ekspresne i kargo operacije na Mediteranu i dalje prema Africi".

Embraerov E-Freighter program

Program konverzije Embraerovih E-Jet aviona u teretne verzije pokrenut je 2022. godine, a uključuje modele E190F i E195F. Cilj je bio da se odgovori na rastuće potrebe e-trgovine i decentralizovanih logističkih operacija, naročito na sekundarnim i tercijarnim tržištima.

E190F kombinuje teretni prostor ispod poda i na glavnoj palubi, sa maksimalnim nosivim kapacitetom od 13.500 kilograma. Veći model E195F moći će da ponese do 14.300 kg. Prema podacima proizvođača, ovi avioni nude 40% više tovarnog prostora i tri puta veći dolet od velikih turbopropa, a istovremeno i do 30% niže operativne troškove u poređenju sa većim uskotrupnim teretnim avionima.

Embraer E190F Foto: Embraer Commercial Aviation

Embraerov E-Freighter je u međuvremenu dobio sertifikate EASA, FAA i brazilske agencije ANAC, o čemu je Aero.rs pisao.

Novi segment teretnog tržišta

Prema rečima Gaja Bridžsa, direktora Bridges Air Cargo, veličina E190F zauzima "jedinstvenu i nedovoljno pokrivenu nišu" u teretnoj avijaciji. "Ovaj avion značajno unapređuje naše kapacitete i otvara nova tržišta“, izjavio je ranije prilikom potpisivanja ugovora na Pariskom salonu avijacije 2025.

Kako bi se prilagodio za prevoz tereta, Embraer E190F ima poseban sistem za utovar i unapređene sigurnosne karakteristike. Avion ima ograničenje trajanja (LOV) od 80.000 ciklusa ili 106.400 sati letenja, u zavisnosti od toga šta se prvo dostigne. Pored toga, na avion su primenjeni posebni bezbednosni standardi, poput dodatne zaštite od požara za ključne sisteme, a redizajnirana je i pilotska kabina.

Embraer E190F Ilustracija: Embraer

Tokom konverzije uklonjena su oba izlaza za slučaj vanredne situacije iznad krila, tako da su jedina vrata dostupna posadi prednja glavna i servisna vrata, dok se za evakuaciju može koristiti i bočni prozor kokpita. Sa druge strane, zadnja vrata na levoj i desnoj strani služe za održavanje, omogućujući pristup tehničkom osoblju.

(Aero.rs)

Video: Prince Aviation Cessna Citation 525: Brišući let na aeromitingu u Vršcu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>