FAA: Još nismo dali zeleno svetlo za povećanje proizvodnje aviona Boing 737 MAX

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Američka Federalna uprava za avijaciju - FAA (Federal Aviation Administration) saopštila je da još uvek nije donela odluku o ukidanju ograničenja proizvodnje na 38 aviona mesečno kada je reč o Boingovoj najprodavanijoj porodici aviona 737 MAX, koje je na snazi od početka 2024. godine.

"Napredak postoji", izjavio je administrator FAA Brajan Bedford 8. septembra 2025, prenosi Rojters. "Možda to ne ide onom brzinom kojom bi Boing želeo, ali ide onoliko brzo koliko je razumno da mi možemo da sprovedemo proces."

Bedford je rekao da ga ohrabruju poboljšanja u Boingu, ali da i dalje čeka podatke koji će dati odgovor na ključna pitanja u vezi sa nadzorom proizvodnje ovog proizvođača.

Boeing 737 max 8 Foto: Shutterstock

"Ovo će biti proces odozdo nagore: tim FAA sa "prve linije" će biti taj koji daje preporuku da li smatra da smo dostigli određene prekretnice koje bi opravdale bilo kakvu promenu", naveo je Bedford, kog citira portal Aerotime. "Za sada nijedna takva preporuka nije stigla. To mi govori da je posao još uvek u toku."

U avgustu 2025. FAA je otkrila planove da sprovede tzv. "tabletop" vežbe zasnovane na scenarijima zajedno sa Boingom, kako bi procenila faktore rizika pre nego što donese odluku o ukidanju postojećeg ograničenja. Tada je Bedford naglasio da su ove vežbe još u fazi razvoja i da bi trebalo da budu završene do kraja septembra 2025.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/Thiago B Trevisan

Ranije tokom 2025. godine FAA je produžila Boingovu Organizacionu dozvolu za ovlašćenje (ODA) na tri godine, što kompaniji omogućava da obavlja određene inspekcije i izdaje sertifikate u ime agencije.

Dana 29. maja 2025. izvršni direktor Boinga, Keli Ortberg, izjavio je da je kompanija "prilično sigurna" da će do kraja godine povećati proizvodnju aviona 737 MAX sa 38 na 42 primerka mesečno, o čemu je portal Aero.rs pisao. Pored toga, Boing je optimističan da bi, kada FAA odobri povećanje proizvodnog tempa na 42 aviona mesečno, proizvođač mogao kasnije da pregovara o postizanju cilja od 47 jedinica mesečno i dalje.

Ograničenja u proizvodnji Boingove porodice aviona 737 MAX uvedena su nakon incidenta 5. januara 2024, kada se na avionu Alaska Airlines-a 737 MAX 9 ubrzo posle poletanja odvojio tzv. "door plug" (panel postavljen na mestu gde je trebalo da budu pomoćna vrata).

O ovom slučaju i istrazi naš portal je opširno pisao u više navrata. Od tada, Boing je pod strogom lupom regulatora, a FAA zahteva od kompanije da izradi sveobuhvatan plan za otklanjanje problema sa kvalitetom proizvodnje.

(Aero.rs)

Video: TAROM Boeing 737-700

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>