Porodice žrtava nesreće 25. januara u Vašingtonu tužili Amerikan Erlajns, vojsku, FAA

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Porodice žrtava iz sudara u vazduhu 29. januara u blizini Vašingtona podnele saveznu tužbu protiv kompanije Amerikan Erlajns (American Airlines), njene regionalne filijale PSA Airlines, američke vojske i Federalne administracije za avijaciju (FAA).

Tužba navodi nemar i sistemske propuste svih tuženih u tragičnoj nesreći iznad reke Potomak o kojoj je naš portal izveštavao u više navrata, a u kojoj je poginulo 67 ljudi. Postupak je pokrenut pred Okružnim sudom SAD u Vašingtonu, a porodice traže odgovornost i odštetu.

Prema navodima iz žalbe, Amerikan i PSA Erlajns optuženi su da su zloupotrebljavali sistem regulacije dolazaka na aerodromu Regan Nacional, forsirajući više sletanja nego što su bezbednosne margine dopuštale. Vojska se tereti da je helikopter Blek Hok (Black Hawk) leteo iznad odobrene visine, dok se FAA krivi da nije obezbedila razdvajanje letelica niti izdala pravovremena bezbednosna upozorenja. Tužioci tvrde da su ovi kombinovani propusti učinili nesreću „u potpunosti izbegljivom“.

Vašington avion nesreća Fičer 1 Foto-montaža: Tanjug/AP, Profimedia/Getty images/Al Drago, Profimedia/UPI/KEN CEDENO,

Optužbe protiv Amerikan Erlajnsa i vojske

Tužba navodi da su tuženi nemarno dozvolili da poznati rizici opstanu, navodi CNN, na koji se poziva portal Simple Flying. Porodice se pozivaju na više od 30 zabeleženih incidenata „za dlaku izbegnutih sudara“ u koridoru iznad Vašingtona pre nesreće, što pokazuje da su upozorenja kontrolora i problem preopterećenog vazdušnog prostora ignorisani, a ne rešeni.Konkretno, u žalbi se tvrdi da je vojni helikopter leteo iznad propisanog koridora, ulazeći u vazdušnu putanju namenjenu za prilaz komercijalnim avionima. Istovremeno, kontrola letenja navodno nije održavala minimalnu razdvojenost niti izdala ključna upozorenja kada su se letelice našle u opasnoj blizini.

Kada je reč o avio-kompanijama, tužba navodi da su Amerikan erlajns i PSA manipulisali redosledom dolazaka kako bi ubacili više letova u već preopterećen vazdušni prostor iznad Vašingtona. Time su, prema navodima tužilaca, smanjene bezbednosne margine i povećan rizik od sudara, što je dodatno pogoršalo propuste vojske i Federalne uprave za avijaciju.

Vašington avion nesreća Fičer 2 Foto-montaža: Tanjug/AP

Pozadina nesreće

Podsetimo se činjenica o letu čiji smo detaljan opis objavili svojevremeno na našem portalu: Let AA5342, koji je za Amerikan izvodila PSA, bio je u završnoj fazi prilaza aerodromu Ronald Regan Vašington Nacional kada je došlo do sudara sa američkim vojnim helikopterom Blek Hok. Putnički avion tipa CRJ-700 poleteo je iz Vičite ka Vašingtonu sa 60 putnika i četiri člana posade, dok se helikopter vraćao sa noćnog evaluacionog leta u sklopu plana obuke „kontinuiteta vlasti“.

Preliminarni nalazi i izveštaji medija pokazuju da se nesreća dogodila nekoliko sekundi pre sletanja, u izuzetno prometnom vazdušnom prostoru sa ograničenom vertikalnom razdvojenošću između standardnih helikopterskih ruta i putanja za prilaz avionima. Navodno je helikopter leteo iznad objavljenog visinskog koridora, ulazeći u prilaznu putanju aviona.

Foto: NTSB.GOV

NTSB je istakao da je vazdušni prostor oko DCA složen i strogo regulisan. Nesreća je najsmrtonosnija komercijalna avionska katastrofa u SAD u poslednjih 20 godina i već je navela FAA da ograniči helikopterske letove u blizini. Tužba sada dodatno pritiska državne institucije da ubrzaju reforme i preuzmu odgovornost dok istraga traje.

Posledice za avio-industriju

Ako tužba uspe, mogla bi da uspostavi strožije pravne presedane u pogledu odgovornosti avio-kompanija, FAA i vojnih operatera u mešovitim vazdušnim prostorima. Sudovi bi mogli da zahtevaju konzervativnije raspoređivanje letova, striktno poštovanje visinskih propisa i strožu kontrolu sistema za upravljanje dolascima u zagušenim aerodromima.

Na kraju, tužba bi mogla dovesti do regulatornih promena. FAA i Kongres mogli bi biti prinuđeni da revidiraju helikopterske rute, visinske koridore, protokole za integraciju vojnih i civilnih letova, kao i sprovođenje pravila o razdvajanju letelica. Nesreća i pravni postupak koji je usledio mogli bi postati katalizator za dugo očekavanu modernizaciju vazdušnog prostora iznad Vašingtona i uvođenje strožih operativnih standarda.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>