
Liči, ali više neće moći: Aeroitalia mora da promeni ime i šemu bojenja aviona jer podseća na brend Alitalia
Italijanska avio-kompanija Aeroitalia planira da oživi brend Air Italy, ali, da se razumemo - to neće biti kompanija sa Sardinije koja je prestala sa radom 2020. godine.
Ova odluka usledila je nakon što je sud naredio Aeroitaliji da prestane sa korišćenjem svog imena, logotipa i šema boja, koje su navodno bile previše slične brendu Alitalia, izveštava italijanski dnevni list Repubblica.
Da podsetimo, ITA Airways je tokom stečaja Alitalije platio oko 220 miliona evra da zadrži brend, uključujući IATA kod AZ i računovodstveni kod 055. Iako se kodovi i dalje koriste, prepoznatljiva crveno-belo-zelena šema Alitalie gotovo da je nestala sa flote, dok je poznato “A” Alitalije ostalo ugrađeno u logo ITA Airways-a.
CEO Aeroitalije potvrdio promenu imena
U intervjuu za Repubblicu, direktor Aeroitalije, Gaetano Intrieri, potvrdio je da je kompanija registrovala Air Italy kao svoj novi brend. Sud je odredio da promenu imena i rebrendiranje kompanija mora da završi do 1. januara 2026., ali Intrieri smatra da je taj rok nepraktičan. Planira pregovore sa advokatima ITA Airways-a kako bi se dogovorio realan vremenski okvir, uz napomenu da su odnosi između kompanija “veoma pozitivni”.
"Priča je dobro poznata. ITA poseduje ime i brend Alitalia. Smatraju da je naše ime, Aeroitalia, previše slično Alitaliji, kao i da je naš trobojni logo previše sličan njihovom. ITA je dobila privremenu meru na sudu i mi ćemo poštovati odluku, iako je gorka", rekao je Intrieri za Simple Flying.

Aeroitalia i Alitalia - previše sličnosti?
Spor između ITA Airways-a i Aeroitalije traje od 2023. godine. Prema izveštajima, italijanska firma za intelektualnu svojinu Società Italiana Brevetti (SIB) poslala je Aeroitaliji pismo u ime ITA Airways-a, tvrdeći da su elementi poput dizajna kormila i drugih brend elemenata previše slični Alitaliji i da Aeroitalija profitira od njenog reputacionog kapitala.
Sada je jasno – Aeroitalija mora da promeni ime i vizuelni identitet, ali je dozvoljeno da koristi Air Italy, pošto originalna kompanija sa Sardinije više ne posluje od 2020. godine.

Flota i planovi
Aeroitalija je počela sa radom u julu 2022. godine. Pored Intrierija, u upravnom timu se nalazi i German Efromovich, bivši vlasnik kolumbijske Aviance. Flota kompanije trenutno broji 13 aviona: devet Boeing 737-800, dva ATR 72-600, jedan Boeing 737-700 i jedan Embraer E190, sa prosečnom starošću flote od 17,8 godina.
Aeroitalija leti za Milan Malpensa (MXP), Milan Linate (LIN), Milano Bergamo (BGY), Rim (FCO), Kataniju (CTA), Palermo (PMO), Komiso (CIY), Olbiu (OLB), Elmas (CAG), ali i ka Lublinu (LUZ) u Poljskoj, Brnu (BRQ) u Češkoj, Otopeniju (OTP) i Bakau (BCM) u Rumuniji.
Promena imena i rebrendiranje avionima biće izazov, jer proces farbanja jednog aviona može da traje i do mesec dana. Ipak, Aeroitalija je spremna da nastavi sa radom pod novim imenom i vizuelnim identitetom – Air Italy je zvanično ponovo na nebu!
Video: Air Bulgaria Embraer E190 na aerodromu "Nikola Tesla"
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.