Rusija skida delove sa teretnih aviona da bi održala putničku flotu u letnom stanju
Ruski nacionalni avioprevoznik Aeroflot (SU) priprema se da rastavi osam teretnih aviona Boing kako bi obezbedio dovoljne količine rezervnih delova za održavanje svoje putničke flote, navodi ukrajinska Spoljna obaveštajna službe.
Reč je o letelicama koje potiču iz kompanije Volga-Dnepr Airlines, koja se bavi pretežno teretnim i čarter avio-saobraćajem, a vrednost čitavog aranžmana procenjuje se na oko 130 miliona dolara, prenosi Aerotime.
U okviru dogovora, šest Boinga 737-800BCF i dva Boinga 747-400 treba da budu preuzeta od strane Aeroflotovih niskotarifnih i regionalnih podružnica – Pobede i Rosije – putem finansijskog lizinga. Očekuje se da će transakcija biti finansirana sredstvima iz Nacionalnog fonda Ruske Federacije.
Ako se informacije potvrde, ovo bi bio prvi slučaj da ruska putnička avio-kompanija nabavlja teretne avione isključivo radi rastavljanja i korišćenja njihovih delova, što ukazuje na sve izraženije poteškoće u ruskom vazduhoplovnom sektoru., smatra ovaj izvor.
Industrija vazdušnog saobraćaja u Rusiji se već gotovo tri godine suočava sa ozbiljnim izazovima u održavanju zapadno proizvedenih letelica, nakon što su međunarodne sankcije presekle pristup novim avionima, rezervnim delovima i sertifikovanom održavanju.
Pre rata u Ukrajini, ruske aviokompanije su raspolagale flotom od između 1.500 i 1.800 zapadnih komercijalnih aviona, prsnosi Aerotime. Nakon uvođenja sankcija od strane Sjedinjenih Država i Evropske unije, operateri u Rusiji bili su prinuđeni da traže alternativne, često neoficijelne izvore delova i tehničke podrške.
Praksa rastavljanja prizemljenih aviona radi ponovne upotrebe komponenti, odnosno kanibalizacije, postala je široko rasprostranjena. Međutim, delovi pribavljeni van zvaničnih kanala obično nemaju garanciju proizvođača ni potvrđenu servisnu istoriju, što izaziva zabrinutost za dugoročnu bezbednost i pouzdanost letelica.
Prema proceni ukrajinske obaveštajne službe, ukoliko se sadašnje okolnosti ne promene, ruska aktivna civilna flota mogla bi da se prepolovi do 2026. godine, što bi predstavljalo najdublju krizu u istoriji ruskog civilnog vazduhoplovstva.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Emilija
Zar tako loše? Ja sam gledala slike sa pola wc šolje pred Olimpijadu u Sočiju. Sve i da jeste tako ne verujem da bi Rusi dozvolili da takva vest izađe u javnost.
Podelite komentar