
Erbas otvorio drugu montažnu liniju za A320 u Tianđinu, jača saradnju sa Kinom
Evropski proizvođač aviona Erbas (Airbus) završio je drugu završnu montažnu liniju za porodicu A320 u Tianđinu, u okviru širenja proizvodnih kapaciteta na važnim tržištima. Otvaranje nove linije usledilo je svega nekoliko dana nakon što je kompanija pustila u rad novu liniju u Mobajlu (Alabama, SAD), što ukazuje na paralelnu ekspanziju u dve najvažnije svetske vazduhoplovne sile.
Nova linija u Tianđinu, koja bi trebalo da počne sa radom početkom 2026. godine, omogućiće Erbasu da udvostruči lokalni kapacitet za proizvodnju uskotrupnih aviona porodice A320. Iz fabrike će se isporučivati avioni kineskim i drugim avio-kompanijama.
Posvećenost kineskom tržištu

„Druga linija dodatno jača naše prisustvo na kineskom tržištu. Ona nam pruža neophodnu fleksibilnost i kapacitet da ostvarimo plan o sklapanju 75 aviona porodice A320 mesečno do 2027. godine“, izjavio je direktor Erbasa Gijom Fori (Guillaume Faury).
On je podsetio da Erbas posluje u Kini već više od 40 godina i da je tokom tog perioda izgradio čvrsta partnerstva sa kineskom civilnom avijacijom. „Posvećeni smo Kini, posebno u ovom kontekstu deglobalizacije, i Erbas će nastaviti da ulaže u ovu zemlju“, rekao je Fori.
Prva montažna linija u Tianđinu otvorena je 2008. godine i bila je prvo Erbasovo proizvodno postrojenje za putničke avione izvan Evrope. Od tada je iz nje isporučeno više od 780 aviona porodice A320, što je, prema navodima kompanije, učinilo fabriku simbolom uspešne kinesko-evropske saradnje.
Sa novom linijom u Tianđinu, Erbas sada ima ukupno deset završnih montažnih linija za porodicu A320: četiri u Hamburgu (Nemačka), dve u Tuluzu (Francuska), dve u Mobajlu (Alabama, SAD) i dve u Tianđinu.

Postrojenje u Tianđinu koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora, recikliranu vodu i geotermalnu energiju, u skladu sa Erbasovim planom smanjenja ekološkog otiska i prelaska na održiviju proizvodnju.
Otvaranje druge linije u Kini deo je strategije Erbasa da balansira između saradnje sa američkim dobavljačima i rastuće baze kupaca u Aziji. Kompanija trenutno pregovara sa kineskim vlastima o velikoj porudžbini koja bi mogla da obuhvati i do 500 uskotrupnih aviona.
Kina je već sada najveće pojedinačno tržište za Erbas, sa više od 2.200 aviona u upotrebi. Nova investicija učvršćuje dugoročnu poziciju evropskog proizvođača u regionu i dodatno smanjuje njegovu zavisnost od Zapadnih proizvodnih kapaciteta.
(Aero.rs)
Video: Airbus H145M Helikopterske jedinice MUP: Vežba spasavanja iz vode
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.