Skandalozno: Skoro svaki peti avion Airbus A220-100 ne leti uglavnom zbog motora

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Iako je Airbus A220 od početka obećavao mnogo — uz manju potrošnju goriva, tiši rad i udobnije putničko iskustvo — poslednjih godina ovaj model muku muči sa ozbiljnim tehničkim problemima. Glavni uzrok je korozija u motorima Pratt & Whitney GTF, nastala zbog greške u proizvodnji, što je nateralo brojne avio-kompanije da svoje avione privremeno povuku iz saobraćaja.

Prema podacima portala ch-aviation, na početku novembra skoro petina svetske flote A220 aviona ne leti. Od ukupno 451 letelice, čak 76 ih je trenutno prizemljeno, što predstavlja 16,85% ukupnog broja.

Manji model A220-100 najviše pogođen

Varijanta A220-100 (ranije poznata kao Bombardier CS100) ima 60 aktivnih i 11 neaktivnih aviona. Od prizemljenih, sedam se nalazi na održavanju - pet pripada Delta Airlinesu, a po jedan Bulgaria Airu i Croatia Airlinesu.

A220-100 Foto: Airbus

Preostala četiri primerka su u skladištu, po dva kod ITA Airwaysa i SWISS-a. Kompanija SWISS planira da na najmanje godinu i po dana potpuno prizemlji svih devet svojih A220-100 aviona, kako bi njihove motore koristila kao rezervne delove za veće modele A220-300.

„Ovo nije pitanje bezbednosti, ali zahteva ogroman napor i resurse. A220-100 ostaće prizemljeni - verovatno oko godinu i po dana“, izjavio je finansijski direktor SWISS-a Denis Veber.

Veći A220-300 takođe trpi posledice

Swiss A22o Foto: Shutterstock

Kod većeg modela A220-300, od 377 proizvedenih primeraka (bez šest već povučenih), 313 je aktivno, a 64 ne leti. Od toga je 23 aviona na popravci ili održavanju, među njima: Air Austral (1), Air Canada (3), Air France (6), airBaltic (3), Bulgaria Air (1), Delta (2), ITA Airways (1), JetBlue (2), Korean Air (1), QantasLink (1), SWISS (2) pipe Simple Flying.

Preostalih 41 avion je u skladištu, uključujući one iz flota kompanija Air France, airBaltic, ITA Airways, JetBlue, Korean Air, SWISS i drugih.

Privatna verzija A220 - luksuz bez briga:

Air Baltic A220 Foto: Shutterstock/Markus Mainka

Airbus nudi i privatnu verziju A220-100, poznatu kao ACJ Two Twenty. Prvi primerak ovog luksuznog mlaznjaka pojavio se krajem 2021. godine, a svi do sada proizvedeni pripadaju kompaniji Comlux Aviation Malta. Dva su aktivna, a jedan u skladištu.

A220 pred ozbiljnim izazovima: Sa gotovo petinom flote prizemljene, SWISS-om koji povlači sve A220-100, i Air Australom koji planira da do 2026. godine potpuno obustavi upotrebu A220, jasno je da Airbus i Pratt & Whitney moraju hitno pronaći trajno rešenje za problem motora.

(Aero.rs)

Video: Airbus H145M Helikopterske jedinice MUP: Vežba spasavanja iz vode

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>