Promena u Er Srbiji: Ovo će se sigurno svideti putnicima

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Na delu letova srpske nacionalne avio-kompanije Air Serbia (JU) od subote 1. novembra saobraćaju avioni Airbus A220 letonske kompanije Air Baltic (BT), pokazuju podaci servisa za praćenje vazduhoplova preko ADS-B signala; tačno kao što je i bilo predviđeno ugovorom o saradnji između dve avio-kompanije.

Istovremeno, putnike Air Serbia više ne prevoze avioni litvanske avio-kompanije GetJet, koji su unajmljivani – sa njihovim posadama – protekle skoro dve godine.

Prvi Air Baltic Airbus A220 za putnike srpske kompanije sleteo je poslednjeg dana oktobra popodne na beogradski aerodrom Nikola Tesla iz Rige, kao što je Aero.rs tada izvestio. Avion registarske oznake YL-ABE uključio se u saobraćaj sutradan jutarnjim letom JU380/JU381 za Stokholm (ARN), a potom su ovim avionom obavljeni letovi za Atinu (ATH) JU532/JU533 i Lisabon JU564/JU565.

Air Baltic Salinger Igor

Drugi avion istog tipa (reg. YL-CSI) sleteo je u Beograd 1. novembra popodne iz Rige i posle samo sat i po vremena uključio se u saobraćaj Air Serbia letom JU334/JU335 do Ciriha (ZRH).

Treći – i kako stvari stoje za sada poslednji A220 (reg. YL-ABD) – stigao je u Beograd 2.

Tri Airbus A320 litvanske kompanije GetJet napustila su Srbiju 1. novembra, pokazuju servisi za praćenje letova: dva su odletela u Šjauljaj, a treći u Vilnjus.

GetJet (Air Serbia) Airbus A320 Salinger Igor

Prošlog meseca Air Serbia je objavila da je sa Air Baltic potpisala ugovor o zakupu aviona sa posadom, osiguranjem i održavanjem (ACMI – Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance), o čemu je portal Aero.rs tada pisao.

Ugovorom, koji je potpisan na period od dve godine, predviđeno je da od 1. novembra 2025. godine Air Baltic za potrebe Air Serbia obavlja letove modernim avionima tipa Airbus A220-300, sa kapacitetom od 148 sedišta.

Air Serbia je prethodnih godina koristila ACMI kapacitete stranih kompanija, uglavnom Airbus A320 i Boeing 737 litvanskih kompanija GetJet i KlasJet, kao i nešto manjih aviona Embraer bugarske Bulgaria Air.

Bulgaria Air Embraer 190 195 Salinger Igor

Ova promena će verovatno obradovati putnike srpske avio-kompanije, s obzirom na to da su A220 Air Baltica znatno noviji, sa prosekom starosti flote ispod pet godina – GetJet-ovi A320 su u proseku stari skoro 18 godina – i modernije opremljeni, što će sigurno poboljšati putničko iskustvo na letu.

Airbus A220 nalazi se po veličini između Embraera 190/195 i Airbus A320, i skoro je jednakog kapaciteta kao Airbus A319, koji prema nekim ranijim najavama Air Serbia namerava postepeno da povlači iz upotrebe. Prema uglednom Aviation Week, Air Serbia na ovaj način preko wet lease aranžmana „isprobava“ tip aviona, u nastojanju da ispita tržište i pronađe najadekvatniji za svoju buduću flotu.

Air Baltic Salinger Igor

Kao što je Aero.rs nedavno pisao, Airbus A220 je savremeni uskotrupni (narrow-body) putnički avion namenjen regionalnim i srednjim linijama, kao i letovima manjeg obima između velikih čvorišta. Odlikuju ga ekonomičnost, smanjena potrošnja goriva i visok nivo udobnosti za putnike, zahvaljujući tišem kabinskom prostoru i većim prozorima.

Nastao je kao Bombardier CSeries projekat kanadske kompanije Bombardier, sa dve varijante: CS100 i CS300. Airbus je 2017. preuzeo većinski udeo u programu. Program je zvanično preimenovan u Airbus A220, a CS100 i CS300 postali su A220-100 i A220-300.

(Aero.rs)

Video: Air Bulgaria Embraer E190 na aerodromu "Nikola Tesla"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>