Tri evropska giganta ulaze u trku za TAP Air Portugal uoči ključne faze privatizacije
Interesovanje za TAP Air Portugal sve je izraženije kako se Lisabon približava fazi izbora strateškog partnera kome će ponuditi do 44,9 procenata državne avio-kompanije, uz dodatnih 5 procenata rezervisanih za zaposlene. Država namerava da zadrži većinski paket, ali istovremeno želi snažan međunarodni oslonac koji bi poboljšao poziciju TAP-a na ključnim tržištima.
Lufthansa grupa je pre nekoliko dana zvanično saopštila da ulazi u proces i da vidi TAP kao kompaniju koja bi ojačala njen položaj na tržištima koje Portugal tradicionalno dobro pokriva, posebno u Južnoj Americi. Nekoliko dana nakon te objave istupile su i preostale dve velike evropske grupacije.
Air France-KLM šalje formalnu ponudu i želi da zadrži brend TAP
Air France-KLM podneo je pismo namere koje obuhvata interesovanje za čitav paket od 44,9 procenata koji je stavljen na raspolaganje investitorima. Grupa naglašava da bi TAP nastavio da posluje pod sopstvenim imenom i da bi Lisabon ostao važno čvorište u evropskoj mreži.
Uprkos tome što bi portugalska država zadržala kontrolu, AF-KLM vidi prostor za komercijalno i operativno jače povezivanje, pre svega kroz transatlantski saobraćaj, kao i kroz saradnju u oblasti održavanja i nabavke aviona.
IAG potvrđuje interesovanje, ali traži dodatna pojašnjenja
International Airlines Group (IAG), vlasnik Britiš ervejza, Iberije, Vuelinga i Er Lingusa, takođe je potvrdio da ulazi u proces i da je predao dokumentaciju Portugalu. IAG navodi da TAP ima značajnu komercijalnu vrednost, posebno zbog mreže ka Brazilu i Africi, ali da mora da razjasni više uslova pre donošenja konačne odluke.
Među otvorenim pitanjima su potencijalna ograničenja vezana za konkurenciju na tržištima gde se IAG i TAP preklapaju, kao i detalji o tome kako bi se uloga TAP-a uklopila u postojeće poslovne strukture Iberije i Britiš ervejza.
Portugal želi stabilnog partnera i spreman je za proces koji će nadgledati EU
Portugalska vlada do sada je zvanično potvrdila interesovanje tri najveće evropske grupacije i ocenjuje da je reč o partnerima koji mogu da garantuju dugoročnu održivost TAP-a. Očekuje se da će konačne ponude biti detaljno razmotrene i sa regulatornog aspekta, s obzirom na to da se radi o vrlo osetljivom tržištu.
Zvanični Lisabon nastoji da završi proces u narednim mesecima i da izabere grupu koja može da unapredi međunarodni položaj TAP-a, a da pritom zadrži nacionalni identitet kompanije i njen operativni centar u Portugalu.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.