Novi udarac za Airbus: Otkriven problem sa panelima trupa na više aviona A320

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Erbas (Airbus) se suočava sa novim izazovom svega nekoliko dana nakon što je avio-industriju uzdrmao veliki softverski problem koji je zahtevao hitne intervencije na više od šest hiljada uskotrupnih aviona iz familije A320. Prema informacijama koje je prvi objavio Rojters, proizvođač je identifikovao poseban problem sa kvalitetom panela trupa na „nekoliko desetina“ aviona koji se nalaze u proizvodnji. Reč je o industrijskom nedostatku koji ne utiče na avione u saobraćaju, ali već utiče na planirane isporuke.

Ovaj proizvodni propust je još u fazi interne analize i za sada nema mnogo javno dostupnih informacija. Sagovornici Rojtersa navode da je reč o nepravilnostima na panelima trupa koje bi mogle izazvati kašnjenja u završnoj fazi montaže. Drugi mediji, poput CNBC-a i Simple Flyinga, preneli su iste informacije i dodali da su akcije Erbasa na tržištu pale za oko 5,3 odsto nakon objave vesti. Izvori tvrde da je problem identifikovan i stavljen pod kontrolu, ali nije poznato koliko će trajati otklanjanje.

Airbus proizvodnja Foto: mediacentre.airbus.com

Kompanija se još nije zvanično oglasila o ovom pitanju. Portal Simple Flying navodi da je poslao upit Erbasu, ali odgovor do objave njihovog teksta nije stigao. Nema ni reakcije Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA), što ukazuje da se problem posmatra kao pitanje proizvodnog procesa, a ne plovidbenosti.

Vest se pojavila u trenutku kada Erbas pokušava da dostigne ambiciozan cilj od oko 820 isporuka komercijalnih aviona u 2025. godini. Nakon oktobra, kompanija je bila 235 primeraka ispod plana, dok je tokom novembra isporučeno još 72 aviona. To znači da bi u decembru Erbas morao da premaši svoj istorijski rekord iz 2019. godine da bi dostigao zadati cilj. Iako su isporuke motora, prema navodima Simple Flyinga, na nivou potrebnom da se cilj ostvari, lanac snabdevanja i proizvodnja ostaju ključni faktori.

A320 Foto: Airbus

Istovremeno, softverski problem koji je zahtevao hitne intervencije širom sveta gotovo je u potpunosti rešen. EASA je u petak uveče izdala direktivu o plovidbenosti nakon incidenta na letu DžetBlua krajem oktobra, što je primoralo avio-kompanije da tokom noći ažuriraju softver na više od šest hiljada aviona. Erbas je jutros saopštio da je prizemljeno manje od sto letelica, a očekuje se da će preostale biti vraćene u saobraćaj za kratko vreme.

Erbas se tako istovremeno suočava sa posledicama dva odvojena problema – jednim operativnim, koji je gotovo rešen, i drugim proizvodnim, koji bi mogao da utiče na isporuke u narednom periodu.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>