Erbas skoro duplirao proizvodnju u odnosu na Boing tokom novembra

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Erbas (Airbus) je tokom novembra napravio veliki iskorak u odnosu na konkurenta i završio mesec sa gotovo duplo više proizvedenih aviona nego Boing. Podaci Forecast Internationala pokazuju da je evropski proizvođač završio 91 avion, dok se Boing zaustavio na 45. Situacija je još jasnija kada se uporede programi koji nose najveći deo globalne tražnje: porodica A320neo održava stabilan rast, dok se 737 MAX i dalje bori da dostigne planirane nivoe.

Najveći doprinos Erbasovom novembarskom učinku ponovo je donela porodica A320neo sa 67 završenih aviona, što predstavlja jedan od najjačih meseci u 2025. godini. Ovaj tempo se nadovezuje na rast koji je počeo u septembru i oktobru. Program A220 takođe drži korak iznad očekivanog, uz deset proizvedenih aviona, i potvrđuje da se ritam stabilizovao na višem nivou nego što se donedavno pretpostavljalo. Širokotrupni segment takođe daje pozitivan ton: Erbas je proizveo šest A330neo i osam A350 aviona, što je najbolji rezultat A350 programa ove godine.

Boeing 737MAX Foto: Shutterstock

Ipak, uprkos snažnom novembru, Erbas i dalje stoji pred zahtevnim zadatkom. Po proceni Forecast Internationala, do kraja novembra isporučeno je oko 656 aviona, a cilj za celu godinu iznosi 820. To znači da decembar mora da donese čak 164 isporuke, znatno više nego u decembru prošle godine. Najveći teret ponovo pada na liniju A320neo, jedinu koja može da obezbedi toliki skok u kratkom periodu. Iako Erbas ima istoriju snažnih završnica godine, ovakav tempo zahteva precizno planiranje i stabilnu situaciju u lancu snabdevanja.

Na drugoj strani Atlantika, Boing i dalje pokušava da uhvati zamah. Program 737 MAX, koji bi trebalo da bude oslonac kompanije, završio je mesec sa 32 proizvedena aviona, što je ispod očekivanog ritma i ispod nivoa iz oktobra. Većina proizvedenih aviona pripada varijantama MAX 8 i MAX 8-200, dok je MAX 9 ostao na samo četiri primerka. Iako je Federalna uprava za avijaciju (FAA) već odobrila prelazak na višu stopu proizvodnje, lanac snabdevanja ostaje ograničavajući faktor. Prema trenutnim projekcijama, tek krajem decenije Boing može da se približi dugoročnoj stopi od 52 mesečno.

Foto: Airbus

Kod širokotrupnih aviona slika je nešto bolja. Drimlajner je i u novembru bio najsnažniji Boingov program i dostigao je planiranih osam aviona. Program 777F završio je mesec sa tri primerka, dok je 767 program tokom novembra proizveo samo dva aviona, što ga i dalje svrstava među najslabije Boingove širokotrupne linije. Uprkos tome, šira perspektiva otkriva niz pomeranja rokova: početak komercijalne upotrebe modela 777-8F očekuje se tek krajem decenije, a 777X je ponovo pomeren na 2027.

U domenu isporuka Erbas ponovo ima prednost. Kompanija je prema proceni isporučila 74 aviona, dok Boing završava mesec sa oko 44. Kod Erbasa dominira porodica A320neo sa ukupno 59 isporuka, dok je Boing u novembru isporučio ukupno 44 aviona, od čega najveći deo pripada porodici 737, uz šest Drimlajnera.

Boeing 787 Dreamliner Foto: UPI / Newscom / Profimedia

Ukupan rezultat za novembar jasno pokazuje da se Erbas nalazi u fazi ubrzanog rasta, dok Boing prolazi kroz period stabilizacije i oporavka. Istovremeno, Erbas pokušava da dostigne rekordnu godišnju cifru, a Boing vodi bitku za povratak ritma i pouzdanih isporuka u svojim najvažnijim programima.

Analiza Forecast Internationala pokazuje da se razmak između dva najveća proizvođača komercijalnih aviona ponovo povećava, a kraj godine donosi dodatni pritisak, naročito na Erbas, koji će decembar morati da pretvori u najintenzivniji mesec u proizvodnji i isporukama.

(Aero.rs)

Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>