IndiGo u velikoj operativnoj krizi: Stotine otkazanih letova remete saobraćaj širom Indije
Indijski avio-saobraćaj prolazi kroz najveći operativni poremećaj u poslednjih deset godina. IndiGo, najveća avio-kompanija u zemlji, tokom nekoliko dana otkazala je stotine letova na najvažnijim aerodromima, dok su terminali na aerodromima u Nju Delhiju, Mumbaju, Bengaluruu i Hajderabadu bili prepuni putnika koji su satima čekali informacije o nastavku putovanja. Tačnost je pala na oko dvadeset procenata, što je za prevoznika koji svakodnevno realizuje približno 2.300 polazaka izuzetno ozbiljan pad i jasan signal da je mreža izgubila stabilnost.
FDTL pravila kao okidač krize
Kompanija je kao glavni razlog poremećaja navela primenu novih propisa o radnom vremenu posada. FDTL (Flight Duty Time Limitations) norme uvode stroža ograničenja na dužinu smene, obim noćnih operacija i minimalni odmor. Iako su uvedene radi smanjenja rizika od umora pilota, prelazak na novi režim pokazao se zahtevnijim nego što je IndiGo procenio, jer je nedostatak pravovremene reorganizacije rasporeda doveo do lančanih otkazivanja. U najkritičnijem danu obustavljeno je više od petsto letova, a najteže posledice osetili su aerodromi u Delhiju i Mumbaju, gde i manji poremećaji brzo prerastu u zagušenje kompletnog sistema.
Državna reakcija i plan oporavka
Ministar za civilno vazduhoplovstvo Kinjarapu Ram Mohan Naidu kritikovao je način na koji je kompanija upravljala prelaskom na nova pravila i zatražio da se putnicima obezbedi blagovremeno obaveštavanje, kao i da se spreči porast cena karata tokom poremećaja. Regulator je uveo pojačan nadzor i naložio dodatne inspekcije na glavnim aerodromima, uz obavezu da IndiGo dostavi jasan plan zapošljavanja pilota, obuke i restrukturiranja rasporeda. Kompanija je najavila smanjenje obima letenja od 8. decembra, uz očekivanje da će normalizacija biti postignuta do 10. februara 2026. godine, što znači da će se poremećaji i dalje dešavati u narednom periodu.
Kriza je istakla koliko je indijski avio-sistem zavisan od jednog dominantnog prevozioca. I dok su druge avio-kompanije uspele da primene FDTL pravila bez masovnih otkazivanja, poremećaji u IndiGo-u pokazali su da tržište mora imati veću fleksibilnost i kapacitete za ublažavanje šokova.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.