O’Liri ponovo kritikuje fiskalnu politiku Britanije uz upozorenje da je avio-sektor na pogrešnom putu
Direktor Rajanera (Ryanair) Majkl O’Liri ponovo je izneo oštre kritike na račun britanske vlade, uz ocenu da će planirana poreska politika Laburističke partije dodatno opteretiti avio-saobraćaj i usporiti privredni rast. Njegove poruke dolaze uoči predstavljavanja budžeta, za koji se očekuje da donese nova povećanja taksi, uključujući i dodatni rast putničkog poreza APD (Air Passenger Duty), britanske takse koja se naplaćuje na sve letove koji polaze iz Ujedinjenog Kraljevstva.
Upozorenja zbog APD-a i mogućeg smanjenja kapaciteta
O’Liri je naglasio da je APD već među najskupljim putničkim taksama u Evropi i da bi dalje povećanje imalo direktne posledice na raspodelu flote. Prema njegovim rečima, Rajaner ne planira da bazira nijedan od svojih 300 novih Boing aviona u Velikoj Britaniji zbog poreskog okvira koji smatra nepovoljnim.
Posebno je upozorio da bi regionalni aerodromi bili najviše pogođeni. „Ako APD ponovo poraste, kapaciteti će se preusmeriti u zemlje koje smanjuju ili ukidaju avionske takse, poput Švedske i Italije“, rekao je O’Liri. Dok bi London verovatno zadržao deo saobraćaja, manji gradovi mogli bi da ostanu bez stabilnih linija niskotarifnih prevoznika.
Kritike na račun Starmera i Rivs
O’Liri je poručio da su poreske mere Laburističke vlade „pogrešan put“ i da će zemlju odvesti u ekonomski zastoj. Optužio je premijera Sira Kira Starmera i ministarku finansija Rejčel Rivs da planiraju nove poreze kako bi popunili budžetski manjak od 30 milijardi funti, što, kako tvrdi, potkopava investicije i produktivnost.
Dodao je da je izgubio poverenje u laburističku agendu rasta nakon što je vlada pristala na povećanja plata u sektorima koje finansira država. Prema njegovim rečima, jedini održivi način za podsticanje privrede jesu „selektivna smanjenja poreza“, a ne nova fiskalna opterećenja.
Posledice za britansku avijaciju
O’Lirijeva poruka jasno cilja na uticaj poreske politike na dugoročno planiranje britanskog avio-saobraćaja. Ako avio-kompanije procene da je poslovanje u Velikoj Britaniji postalo preskupo, kapaciteti će se, kako tvrdi, prirodno preusmeriti na tržišta sa povoljnijim uslovima.
Rajaner već predviđa da će u tekućoj finansijskoj godini prevesti 207 miliona putnika, milion više nego što je ranije planirao, čime dodatno naglašava kontrast između rasta u kontinentalnoj Evropi i izazova u britanskom regulatornom okruženju.
Uoči objave budžeta, očekuje se da će diskusija o APD-u (Air Passenger Duty) i poreskoj politici dodatno pojačati pritisak na vladu, posebno iz avio-industrije koja upozorava da prekomerno fiskalno opterećenje može da oslabi konkurentnost britanskog tržišta.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.